Fanoušci motoristického sportu už nemusejí čekat, první objednávky na model Citroën DS3 Racing bude možné podávat od 1. září 2010. Inženýři divize Citroën Racing upravili model DS3 Sport Chic pro potřeby závodní divize Citroënu – vybavili ho motorem o objemu 1,6 litru a výkonu 202 koní. První zájemci si budou moci tuto novinku, která se nabízí za cenu od 29 990 €, odvézt koncem roku.
Vydáno: 26.8.2010
Citroën DS3 Racing vychází z luxusní verze vozu Citroën DS3 Sport Chic. Vykazuje ale výrazné závodní rysy, jako je využití řady karbonových prvků a specifické výbavy ze světa automobilových závodů.
Připomeňme, že Citroën má na co navazovat. Ve WRC získal pětkrát Pohár konstruktérů a šestkrát Pohár jezdců pro posádku ve složení Sébastien Loeb a Daniel Elena.
Ze závodního světa
Model DS3 Racing dostal vzduchový difuzor, dvojitou chromovanou koncovku výfuku nebo karbonové provedení řady dílů karoserie (vzduchový difuzor, lišta předního nárazníku, prahy, rozšířené blatníky), které vozu dodávají sportovní a atletický vzhled.
Také byl opatřen velkými osmnáctipalcovými koly nového sportovního hi-tech designu a je nabízen ve dvou odstínech karoserie: v černé Obsidien s oranžovou střechou a bílé Banquise se šedou střechou. Stejně jako u standardní DS3, i zde můžete střechu ještě vylepšít samolepicími fóliemi.
Karbonové prvky se objevují i na řadě prvků v interiéru (středová část palubní desky, spodní lišta volantu, držáky přístrojové kapličky) a přední sedadla nesou označení DS3 Racing. Na čalounění stropu je pak štítek s číslem konkrétního kusu.
Podřízen výkonu
Víc než to všechno nás ale zajímá motor. Tým Citroën Racing prý využil veškeré zkušenosti týmů značky a z dosud nejsilnějšího motoru 1.6 THP (155 koní) vyždímali výkon 202 koní. Stoupl i nejvyšší točivý moment, z 240 Nm na 275 Nm, navíc je dostupný ve větším rozsahu otáček, což zaručuje větší pružnost a pohodlnější řízení. DS3 Racing tak překoná 1000 m s pevným startem za 26,5 sekund.
S nárůstem výkonu došlo i na úpravy podvozku. Velká péče byla věnována odpružení, tlumiče byly speciálně upraveny a přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, aby byl vůz opravdu přilepen na silnici. Byla také snížena světlá výška o 15 mm. Řízení bylo upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta, závodní úpravou prošel i systém brzd, který vepředu tvoří čtyřpístové třmeny a nové, odolnější kotouče.
Hlavní technické charakteristiky | |
Rozměry (d x š x v) | 3962 x 1717 x 1443 mm |
Rozvor | 2464 mm |
Motor | THP 200 BV6 |
Typ | čtyřválec / 16 ventilů benzín + turbo |
Zdvihový objem | 1598 cm3 |
Maximální výkon | 202 k / 149 kW při 6000 ot/min |
Maximální točivý moment | 275 Nm při 4500 ot/min |
Pneumatiky | 215 / 40 R 18 |
1000 m pevný start | 26,5 s |
0 – 100 km/h | 6,5 s |
Hlavní výbava nad rámec výbavy CITROËN DS3 Sport Chic
Vnější a vnitřní karbonová úprava povrchu
Litá 18palcová kola s technologií reverse
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Automatické rozsvěcování světlometů
Automatické spouštění předních stěračů
Zadní parkovací asistent
Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek
Odstíny karoserie
Černá Onyx / oranžová střecha
=> oranžová kola, oranžová lišta a stylizované šípy vepředu
Bílá Banquise / šedá střecha
=> Matně šedá kola, karbonová lišta a stylizované šípy vepředu
Čalounění
Látkové čalounění Trami Mistral / Alcantara
Sportovní sedadla (posílené držení) s nápisem Citroën Racing
Zvláštní koberečky a úprava dálkového ovladače
Text: Redakce
Foto: Citroën