Mercedes-Benz C 350: šelma v bílém límečku

TEST: Když nám před redakci dorazil Mercedes-Benz C 350 v luxusní bílé barvě, málem jsme se o klíčky poprali. Bohatá výbava a benzínový šestiválec s výkonem 268 koní slibovaly nadstandardní jízdní zážitky. Během redakčního testu se pak vše potvrdilo. Tohle Céčko je asi tím nejlepším, které zatím automobilka vyrobila.


Vydáno: 28.7.2008

Nová řada C se Mercedesu po stránce designu náramně povedla. Svým hranatějším pojetím vystupuje už z trochu ohrané oblosti. Zachovává si noblesní vzezření. Zvlášť bílá barva na námi testovaném kousku doplněná o některé prvky AMG působila luxusně. Všude, kde jsme se ukázali, se za námi otáčely řady zvědavců.

Lepší na dotek než na pohled

Zato interiér nepůsobí na první pohled právě lákavým dojmem. Může za to trochu ušlé šedé pojetí. Na první dotek je už ale všechno jinak. Měkké i tvrdé plasty jsou na té nejvyšší úrovni, stejně jako kovové doplňky. Pochvalu zaslouží hliníková hlavice řadící páky s logem mercedesu na vrchu nebo kůží obšitý tříramenný volant, který si nehraje na sportovní (ač by podle motorizace mohl) a výsledkem je tak hlavně jeho pohodlné držení.

Kapličce dominuje rychloměr s displejem palubního počítače, který vyplňuje celý jeho vnitřní prostor. Kromě dostatku zobrazených informací se nám líbil také ukazatel tempomatu, který podle zvolené rychlosti obíhá vnitřní část budíku. Protože ručička zakrývá celé číslo i rysku, je občas odezírání aktuální rychlosti obtížnější, ale tady jde pouze o zvyk.

Hlavní výbavovou devízou námi testovaného Céčka byl multimediální systém Comand APS s DVD jednotkou za 83 tisíc korun doplněný o zvukovou soustavu za dalších 24 tisíc. Mercedes u něj vypiloval ovládání do dokonalosti. Je intuitivní a hlavně velmi rychlé, rozdělené do několika hlavních oken.

Pokud chcete, můžete zadávat hlavní příkazy i hlasem. Funguje to ale pouze v angličtině, české názvy měst by musel řidič hláskovat. V tu chvíli je už ale jednoduší vše naklikat kolečkem umístěném na středovém tunelu, které funguje zároveň jako joystick. Kvalita přehrávané hudby je vynikající a totéž platí i o GPS navigaci, kdy zadat adresu zvládnete za jízdy takřka poslepu. Kapitolou samou pro sebe je pak výběr rádiových stanic, který je střižen do příjemného a přehledného retro stylu.

Lyže jenom na střechu
Na sedačkách potažených kůží za ještě přijatelných 56 tisíc korun je radost pobýt. Jsou bohatě tvarované a hlavně v zatáčce tělo bez kompromisů podrží, přitom ale poskytují dostatečný komfort. Místa pro nohy i ramena je dost, vzadu je to už horší nad hlavou. Prostřední místo se musí brát s rezervou, tři dospělí si v druhé řadě pohodlně nesednou. Raději ho použijte jako loketní opěrku.

Pod lehkým víkem zavazadelníku, které se otevírá tlačítkem, se skrývá dostatek místa, nejen pro vaši diplomatku. Do 475 litrů se klidně vejde i slušná výbavička na týdenní dovolenou. Škoda, že jsou zadní sedadla nesklopná, lyže tedy budou putovat na střechu do „rakve“. Kdo by chtěl ale s tímhle krasavcem dělat stěhováka, sáhne spíše po variantě kombi (s tím, že oželí některé jízdní výhody klasického sedanu).

Na cestě k AMG
A že je o co stát slibuje už samo označení Mercedesu C 350. Znamená, že máme pod kapotou šestiválec o objemu 3498 ccm, který produkuje výkon rovných 200 kW, tedy 268 koní. Jde o nejsilnější motor, který se do Céčka montuje, kromě speciálu C 63 AMG. Ten je ale svým brutálním výkonem i cenou úplně někde jinde.

Značka Mercedes-Benz byla vždy hlavně o komfortu a pokud toto platí třeba o výše zmíněných sedadlech, toho samého se dočkáte i od pohonné jednotky. Po nastartování si skoro nevšimnete, že běží. A totéž platí pro nízké a střední otáčky. Až teprve když se ručička na otáčkoměru přiblíží k červenému poli, dá se hovořit o sportovním zvuku. Ale zase jen v rámci decentního probuzení. Tohle ale není sporťák pro neurvalého drsňáka, C 350 je spíše taková šelma skrytá v bílém límečku.

Mercedes-Benz C 350 je vůz přesně pro někoho, kdo si chce cestou z obchodního jednání užít trochu zábavy, třeba na prázdné mokré vozovce. Náhon na zadní kola spojený s točivým momentem 350 Nm dostupném v širokém spektru otáček ( od 2400 po 5000 v minutě) je přímo předurčení pro decentní driftování. Pomáhá mu i poměrně citlivé řízení. Má sice delší převod, ale jinak je přesné a vcelku komunikativní. Stejně jako plynový pedál.

Sedm rychlostí v automatu
Výbornou práci odvádí sedmistupňová automatická převodovka G-Tronic s možností řadit i páčkami pod volantem. Ta je pocitově příjemnější než třeba DSG u koncernu Volkswagen, která se montuje do Audi, VW a nově i Škody Superb. G-Tronic dává na výběr ze tří režimů jízdy. Komfortní řádí dříve (kvůli spotřebě i omezení jakýchkoliv trhavých pohybů), sportovní nechá motor vytáčet a tahá z něj tak nejvyšší výkon, manuální režim dovolí řadit pod volantem.

Sedm stupňů je už opravdu hodně a projevuje se to třeba při jízdě na dálnici. Při českém rychlostním limitu točí motor zanedbatelně a snižuje tak spotřebu k devíti litrům na sto kilometrů. Při jízdě ve městě počítejte se čtrnácti litry. My jsme během testu jezdili za průměrných 11 litrů. Je ale jasné, že jsme se občas nechali zlákat k docela svižnému letu krajinou.

Mercedes-Benzc c 350 ale nevyžaduje k provozu striktně jen dálniční síť. Dobře se také cítí na klikatých okreskách. Inženýrům se podařilo odladit podvozek na ideální notu. Zachovává komfort, ale zároveň je dostatečně pevný. Karoserie sedanu se nenaklání a když už dojde k extrému, spíše vám lehce ustřelí záď, která má poměrně dlouhý převis. Rozhodně se ale není čeho bát, elektronika vás ohlídá a hbitě nedostatky koriguje.

Platonická láska
Že předjíždění pomalejších řidičů bude otázkou vteřiny nasvědčuje zrychlení z nuly na stovku za 6,4 sekundy. Německý omezovač zastaví auto v rozletu na 250 km/h, ale jsme si jistí, že by kouzelný šestiválec pod kapotou dokázal jet mnohem dále. Na takové rychlosti si ale už někde na okruhu odjistěte C 63 AMG. Námi testovaný šestiválec měl dostatečnou chuť do života v každé rychlosti, pružné zrychlení bylo stejně radikální, jako blesková reakce na kickdown.

Mercedes-Benz C 350 poskytuje perfektně vyvážené svezení. Je komfortní, ale zároveň výrazně sportovní. Díky luxusní barvě i doplňkům působí na okolí až exotickým dojmem. Do tohoto auta se prostě musíte zamilovat. Mnohdy bohužel ale jen platonicky. Cenovka u našeho vozu i s příplatkovou výbavou byla 1 518 601 korun.

Výsledná známka 1*

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Zavazadelník Céčka je přesně mezi. BMW trojkové řady má menší objem 460 litrů, Audi A4 ale C překoná se 480 litry. Navíc má sklopná sedadla. Totéž platí o vnitřním prostoru. Nad hlavou se dost šetřilo. Jinak ale komfort maximální. Ani po stovkách kilometrů vás nic bolet nebude.
Dávám známku 2
Jana Jana: Kladně hodnotím vybavenost vozu, která musí být samozřejmě na vysoké úrovni. Tomu ale odpovídá cena, pro mnoho lidí nedosažitelná. S velkým objemem motoru je spjato také vyšší pojištění. Provoz tohoto Céčka nebude právě nejlevnější.
Dávám známku 2-
Nikola Nikola: Parádní exteriér trochu degraduje plastově působící interiér. Tohle auto má spíše mužské geny, ale vůbec by mi nevadilo nechat se vozit na sedadle spolujezdce. Kam přijdete, tam jste středem pozornosti a ani nemusíte utrácet za superauta. Styling paket AMG Céčko jednoznačně vylepšil.
Dávám známku 1-
Tomáš Tomáš: Jízdní zážitky s tímto autem patří k těm nejlepším, které jsem až doposud měl. Ačkoliv řadí automat, nemůžu si na něj výrazně stěžovat. Zrychlení vás zatlačí do sedaček, podvozek drží ale nevyklepe z vás duši. Ještě bych trochu ubral síly na posilovači, ale to je spíše o vkusu. 
Dávám známku 1
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Jan Markovič
Foto: Zuzana Procházková


PARAMETRY

Základní cena v provedení Avantgarde: 1 263 000 Kč

Cena doplňkové výbavy:  255 601 Kč

Celková cena: 1 518 601 Kč

Výbava: Tříbodové bezpečnostní pásy a hlavové opěrky pro všechna sedadla, 7stupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, ADAPTIVE BRAKE s ABS, ASR, funkcí vysoušení brzd a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdové světlo, paket AGILITY CONTROL se selektivním systémem tlumení, dvoustupňové airbagy vpředu, boční a okenní airbagy, kolenní airbag, loketní opěrka, vpředu s odkládací přihrádkou, venkovní zrcátka vyhřívaná a elektricky stavitelná, indikace venkovní teploty, brzdový asistent BAS, elektronický stabilizační program ESP, asistent jízdních světel, elektrické ovládání oken, 4x, včetně komfortní obsluhy, napínací prvky pásů s omezovačem napínací síly vpředu a pro vnější sedadla vzadu, dálkové odjištění víka zavazadlového prostoru, možnost obsluhování klíčem, vyhřívané zadní sklo s časovým relé, projekční světlomety s čirou optikou, automatická klimatizace THERMATIC, možnost mechanického podélného a výškového nastavení osy volantu, multifunkční volant včetně palubního počítače, mlhové světlomety s čirou optikou, rozpoznávání obsazení sedadla spolujezdce, přední sedadla s elektrickým nastavením výšky sedáku a sklonu opěradla, indikace údržbových intervalů ASSYST, centrální zamykání (dálkové ovládání s možností programování odemčení celého vozu/dveří řidiče a víčka palivové nádrže), dvojitá ocelová leštěná koncovka výfuku, 17palcová litá kola, tempomat, multifunkční volant potažený kůží, střední loketní opěrka s dvojitým držákem kelímků, 4,5palcový displej včetně sdruženého přístroje. 

Doplňková výbava: Sada Avantgarde (+ 57 954 Kč), Kožené čalounění (+ 56 229 Kč), řídicí a zobrazovací systém COMAND APS s DVD jednotkou (+ 83 119 Kč), zvuková soustava s prostorovým zvukem harman/kardon LOGIC (+ 23 975 Kč), PARKTRONIC (+ 23 630 Kč), elektrické vyhřívání předních sedadel (+ 10 694 Kč)

MERCEDES-BENZ C350 Avantgarde
Objem motoru 3498 ccm
Maximální výkon 200 kW při 6000 ot/min
Maximální točivý moment 350 Nm při 2400 – 5000 ot/min
Převodovka 7stupňová aut. G-Tronic
Maximální rychlost 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,4 s
Udávaná spotřeba město 13,9 l/100 km
Spotřeba mimo město 7,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 9,7 l/100 km
Spotřeba během testu 11 l/100 km
Provozní hmotnost 1610 kg
Délka / výška / šířka 4581 mm / 1447 mm / 1770 mm
Rozvor 2760 mm
Zavazadelník 475 l

Galerie