Ani u mobilů není dnes indukční dobíjení zdaleka standardem. Natož u aut. První auto, které ho dostane, je plug-in hybrid BMW 530e iPerformance. Ten kombinuje elektromotor s benzinovým čtyřválcem, což dává celkový výkon 251 koní (185 kW) a 420 Nm.
Bezdrátové dobíjení je lákavě jednoduché: prostě přijedete nad indukční plochu a auto se začne samo nabíjet. Žádné tahání kabelů. To se při nutnosti nabíjet každý den hodí. Cílem BMW je infrastruktura, která učiní nabíjení baterie jednodušší než tankování paliva do nádrže.
Bezdrátové dobíjení BMW Wireless Charging využívá stejnou technologii indukčního nabíjení, jakou mají mobilní telefony nebo elektrické zubní kartáčky.
Skládá se ze základové desky (GroundPad) a přijímací desky na vozidle (CarPad). Bezkontaktní přenos energie mezi oběma deskami probíhá na vzdálenost přibližně osmi centimetrů. GroudPad vytváří magnetické pole, které je v desce CarPad indukcí přeměňováno na elektrický proud určený pro nabíjení vysokonapěťové baterie.
Se správným parkováním pomáhá navigace na displeji, která graficky ukazuje polohu auta oproti nabíjecí ploše.
Nabíjecí desku je možné instalovat v garáži i venku, bez ohledu na počasí. Všechny vodivé komponenty jsou chráněny před deštěm i sněhem a Ground Pad nepoškodí ani přejetí autem.
Rychlost dobíjení s výkonem 3,2 kW dobije malou baterii v BMW 530e za tři a půl hodiny.
Prodej zařízení začne v Německu a následovat bude ve Velké Británii, USA, Japonsku a Číně.