TEST: Redaktor ZaVolantem.cz varuje: jízda Citroënem C3 v pastelově modré barvě může vážně ohrozit vaši mužnost. Je sice pravda, že po autě bude koukat každá (opravdu každá!) žena či dívka kterou potkáte, ale jediné, co ji napadne, bude ono obvyklé „proč jen jsou všichni pěkný chlapi teplý“. Ale jinak je nová C3 povedené auto, zvláště pokud si ho objednáte s výborným naftovým motorem a v nejlepší výbavě.
Vydáno: 14.6.2010
Nejvyšší výbava Exclusive s řadou příplatkových vylepšení vás vyjde přibližně na 450.000 korun, ale když na to máte, taková investice se opravdu vyplatí. Pokud zvolíte diesel HDi o objemu 1,6 litru a výkonu 66 kW (testovaná verze), odměnou vám bude poměrně spořivě jezdící auto, které neztrácí dynamiku ani ve městě, ani na dálnicích, dobře vypadá a díky zabudovanému omezovači, tempomatu, navigaci a bluetooth modulu pro připojení telefonu vás nechá plně se soustředit na jízdu. A to je hlavní, nebo ne?
Poznámka: Citroën C3 jsme už otestovali s motorem 1.4 VTi, jeho test si můžete přečíst ZDE.



Kategorií, kde C3 opět získává body, je motorická část. Dieselová 1.6 HDi s výkonem 66 kW (90 koní) šlape krásně. Nejenže dodává lehkému pětidveřáku patřičnou dynamiku, ale na dálnici dokáže s C3 také řádně cvičit, a pokud budete řídit zrovna místo přítelkyně a věříte v laxnost českých policistů, můžete se i docela svižně projet. To vše za cenu více než příznivou.
![]() |
![]() |

Jízdní vlastnosti městské C3 nejsou popravdě nijak překvapující. Auto je posazené relativně vysoko, a proto musíte počítat i s posunutým těžištěm, které je nevhodné do prudkých zatáček. Naopak musím pochválit tvrdost podvozku, který byl přesně nastaven pro české děrované silnice. Ovšem to je tak všechno, co řidiče muže potěší. Posilovač řízení i brzd jsou nastaveny ryze dámsky, takže všechno reaguje bez vynaložení jakékoliv síly. Když za to vezmete tedy čistě chlapsky, dáte si hlavou o volant nebo hned vyjedete ze svého směru. Ale holkám by se ta jednoduchost líbit mohla, takže tohle je asi vlastně plus.

Pastelově modrá nabídka
A čím tedy je? Citroen C3 je ryze městským praktickým autem. Nová generace přišla se zajímavým designem auta i celého interiéru, které auto podle mého názoru udělají ještě populárnějším, než je v současnosti. Nechci urážet pány, kteří by o C3 měli zájem, ovšem tohle auto je dimenzováno pro dámy. Je hezké na pohled, relativně praktické uvnitř – má 4 sedačky a adekvátně velký kufr – a slečnám se příjemně řídí. Když ho partnerce pořídíte v pastelové modré, ve které jsme měli možnost auto testovat a fotit my, tak není o čem diskutovat.
Model, který měla naše redakce k dispozici, se díky své výbavě a motoru šplhal až ke čtyři sta padesáti tisícům, což je za městské auto, pravděpodobně druhé do rodiny, poměrně hodně. Když ovšem projdete nabídku automobilky (a vypustíte zběsilosti typu 1,1litrového benzinu), lze se cenou dostat k přijatelným tří set tisícům a v tuhle chvíli už stojí nová C3 za vážné zamyšlení.
Samozřejmě, jedině v pastelově modré, jinak tohle auto ztrácí smysl.
Výsledná známka 1-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: No, pokud bych odmyslel tu modrou, tak bych si docela dokázal představit s tímhle autem jezdit. Bylo by jediné pro naši celou rodinu a mohli by si ho půjčovat všichni. Pro mě je vlastně velmi přijatelné. Ta cena není zase tolik přemrštěná, má čtyři sedačky, slušný kufr a málo žere. Takže, když zapomenu na svoji mužskou hrdost, je to v pohodě. Dávám známku 2 |
![]() |
Jana: No samozřejmě, že bych ho chtěla. Vždyť se podívejte jakej je krásnej. Líbilo by se mi taky, kdyby to byl třeba automat, ale to je už jenom takový detail. Tohle auto splňuje všechny moje požadavky. Hezky vypadá, málo žere a spoustu se tam toho vejde. I velikost třeba při parkování je v pohodě. Takže mohu vřele doporučit. Dávám známku 1 |
![]() |
Nikola: Juuuuu, já ho chci! Tohle je auto prostě pro mě! Zamilovala sem se, hned jak jsem ho viděla. Takovýho krásnýho broučka hledám už dlouho. Je roztomilej, hodně se tam toho vejde a moc pěkně jezdí. Co víc bych si mohla přát. Tati, mamí, tak kdy už?! Dávám známku 1* |
![]() |
Tomáš: V hodnocení tohodle auta musím zase použít analogii s přítelkyní. Každý chlap, který má rád auta, sní o tom, že když přijede za novou slečnou, bude vypadat jako frajer. Že hodnocení auta (=hodnocení muže, tak velká je často míra ztotožnění) bude něco ve smyslu „pořádný fáro“. Když ovšem přijedete za novou slečnou v tomhle pastelově modrounkém citrónečku. Slečna začne hupskat a křičet „Ježišky, ty máš ale roztomilý autíčko!“ No kdo z vás, pánové, to chce. Dávám známku 3 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Matěj Žovinec
PARAMETRY
Základní cena v provedení C3 Exclusive, 1.6 HDi 16V, 66 kW: 404 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 34 900 Kč
Celková cena: 439 800 Kč
Citroën C3 Exclusive, 1.6 HDi 16V, 66 kW | |
Objem motoru | 1560 ccm |
Maximální výkon | 66 / 4000 (kW / ot/min) |
Maximální točivý moment | 215 / 1750 (Nm / ot/min) |
Převodovka | manuální 5 stupňová |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11 s. |
Udávaná spotřeba město | 5,3 l |
Spotřeba mimo město | 3,7 l |
Kombinovaná spotřeba | 4,3 l |
Spotřeba během testu | 5,3 / 5,8 / 5,7 l |
Provozní hmotnost | 1080 kg |
Délka / výška / šířka | 3941/1728/1524 mm |
Rozvor | 2466 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 300 / – l |