TEST: Je elegantní, luxusní, pohodlný, dlouhý, široký i nízký. Přesto se neujal a je ho stále jako šafránu, i když uplynuly už téměř dva roky od jeho uvedení na trh. Proto i po tak dlouhé době působí jako magnet na oči. Řeč je o limuzíně Citroën C6, která u konfekční značky působí jako exotické zjevení.
Vydáno: 20.1.2009
Možná že to znáte třeba s čokoládou. Víte, že už jste ji ochutnali, ale proč si nedat další kousek, když je tak lahodná. Stejné „dilema“ jsem měli, když nám české zastoupení Citroënu nabídlo k testu vrcholnou limuzínu C6. Ano, už ji známe. Ale proč do ní po letech neusednout znovu a podívat se na ni novýma očima. Zvláště, když v luxusním segmentu přibyla celá řada nových soupeřů a vyvstává tak jednoduchá otázka, zda Citroën C6 ještě dnes obstojí.
Neotřelá stylovka
Kdo preferuje především styl, ten by teď měl zbystřit. Snad žádná jiná značka vám nemůže nabídnout v tomto segmentu tak extravagantní auto, jakým bezesporu C6 je. Jeho vzhled prostě nestárne. Délka 4908 milimetrů v kombinaci s výraznou šířkou a malou světlou výškou vozu působí markantně. Zvlášť připočítáme-li, že přední kapota měří celých 112 centimetrů.
Citroën C6 vypadá dynamicky a světle. Prosklenou plochu zvýrazňují tenké sloupky, přičemž sklo končí vzadu až u svítilen, na které automaticky navazuje. Ty jsou vypouklé do prostoru, působí velice futuristicky a zároveň tvoří protiklad konkávnímu zadnímu sklu. Výsledkem je striktně plochá záď, která je jakoby vkousnutá do vozu. Za rychlé jízdy z ní vystupuje přítlačné křídlo, zároveň nabízí dobrý přístup k zavazadelníku menší velikosti 411 litrů.
Interiér bez kompromisů
Uvnitř je luxus naprostou samozřejmostí. Nejde ale o žádné cirkusové kombinace, nýbrž vkusný interiér. V našem případě byly sedačky potažené černou kůží, které sekundovaly černé měkčené a tvrdé plasty s dřevěným dekorem. Třešničkou na dortu byla umírněná výzdoba několika hliníkovými lištami. Trochu tma, mohlo by se zdát. Jenže velká skleněná plocha se postará o přísun světla.
Pod dnes již pro Citroën neobvyklým volantem najdeme digitální displej, který zobrazuje rychlost a otáčky. Má velmi malou plochu. To ale rozhodně nevadí, protože je k dispozici i head-up displej, který je schopen na čelní sklo promítat nejen rychlost, ale i zařazený stupeň (v případě manuálního režimu automatické převodovky) nebo směrovou šipku ve spolupráci s navigací. Pokus by si řidič na něj nemohl zvyknout (a jsou takové případy) dá se samozřejmě vypnout.
Maximum pohodlí
Celá palubní deska působí velice vzdušným dojmem a posádku nikterak nezavaluje, jak tomu občas bývá. Trochu nepřehledné je ale uspořádání středového panelu s mnoha tlačítky na ovládání klimatizace, rádia, GPS nebo telefonu. Dnes stále ještě kvalitní displej byl v zobrazování mapy (s pěknými texturami) trochu pomalejší, ale nic, co by se nedalo rozdýchat.
Kapitolou samou pro sebe je pohodlí, které Citroën C6 své posádce poskytuje. A netýká se to jen cestujících na předních sedadlech, kteří si užívají měkkých polohovatelných křesel s vyhříváním (proč musí být regulace vyhřívání ukryta pod sedadlem?!). Také vzadu je dostatek místa pro nohy, jak se sluší a patří. A i když to naše testovací verze nenabízela, dá se přikoupit i paket pro pohodlí pravého zadního cestujícího, který může křeslo také polohovat a vyhřívat. Není divu, že když bývalý francouzský prezident Jackues Chirac opouštěl svou pozici, odjel z prezidentského paláce právě v tomto voze. Byl to totiž po dlouhých letech v úřadu velice příjemný relax.
Naftová jistota
Ačkoliv si lze vybrat pod dlouhou kapotu i benzínový motor, nejrozumnější a nejčastější volbou je právě naftový V6 o objemu 2,7 litru. Moderní francouzská HDI umí příjemně překvapit i ve čtyřválcové podobě, proto se nemůžeme divit, že o naftě pod kapotou nemáme po nastartování ani zdání. Odhlučnění je totiž příkladné a ve voze se dá vést tichá konverzace i vysoko nad dálničním limitem.
Naftová jednotka dosahuje výkonu 208 koní, což není v tomto segmentu nic neobvyklého. Zamyslíme-li se nad pohotovostní hmotností vozu 1871 kg (s posádkou tedy dvě tuny), nečekali bychom nějaké výrazné parametry. Stovka překonaná za 8,9 sekundy a maximum 230 km/h jsou ale určitě příjemné. Jistě, o žádný stíhač nejde, ale dynamika je více než dostatečná.
Ctí tradici
Dostatečná bude i na okresních silnicích, kde kvůli stavbě vozu a měkkému podvozku budete jezdit spíše defenzivně. Ostatně podvozek navazuje na tradici, kterou si Citroën pěstuje už notnou řádku let. Systém se nazývá Hydractive 3 Plus a umožňuje celou řadu nastavení, včetně čtyř poloh výšky. I v nejtvrdším dynamickém režimu je ale výrazně měkký a na komfortní polohu jde už o opravdovou „houpačku“. V noci jsme měli co dělat, aby nás neukolébal ke spánku. Nerovnosti totiž žehlí nepřekonatelným způsobem, na dálnici při vysokých rychlostech si auto sedne k zemi, ale přesto spíše pluje, než jede. Nemusíte se tedy bát ani drsného povrchu moravské části D1.
Citroën C6 si prostě pasažéry hýčká, jak může a je tak snadné podlehnout plavné a klidné jízdě. Manuální řazení jsme po celou dobu ani příliš nezkoušeli, i když je automat trošku pomalejší. Nastavení posilovače řízení na lehko by beztak žádné sportovní zážitky nepřineslo. A tak jsme se nechali spíše unášet vyhlídkovou a tichou jízdou zimní krajinou. Naftový šestiválec dokáže jezdit třeba i za sedm litrů paliva na sto kilometrů, mnohem reálnější ale zůstávají hodnoty lehce pod desíti litry. Občasný test dynamiky nakonec přinesl průměr rovných 10 litrů.
Námi testovaný vůz ve výbavě Exclusive (popravdě, nižší bychom si ani u takového vozu nemohli představit) stojí 1.645.000 korun. To není za Citroën málo. Musíme si ale uvědomit, že za tuhle cenu dostaneme vůz s nebývalým vzhledem, komfortem a stylem. Pokud máte rádi legendární Citroën DS nebo se ztotožňujete se stylem Fantomase, rozhodně je tohle netradiční auto ta prvá volba pro vás.
Výsledná známka 2
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Zavazadelník se 411 litry místa není právě největší. Faktem však zůstává, že bude sloužit nejspíše jen k převozu diplomatky. Prostor uvnitř je královský, vzdušný a navozuje relaxační pohodu. Houpavá jízda na měkkém podvozku k Citroënům patřila vždy. Tohle je opravdový francouzský král Dávám známku 1 |
![]() |
Jana: Škoda, že Citroën není tak aktivní ve slevových akcích na C6, jako u ostatních modelů své nabídky. Ani jednou jsem nezažila žádné promo. Je to chyba, protože cena vozu se za ty dva roky vůbec nezměnila. Možná by se mělo uvažovat o slevě, 1,6 milionu je za tohoto jinak šarmantního Francouze opravdu mnoho. Dávám známku 3 |
![]() |
Nikola: Chápu, že tohle auto je spíše pro movité rentiéry s pleší a hůlkou. Jenže mě se líbí také. Je neotřelé, nádherné! Úžasné jsou detaily, jako bezrámové dveře nebo neobvyklé schránky ve dveřích, které se samy lehce dovírají. Prostě styl jak má být. Dávám známku |
![]() |
Tomáš: Pro C6 se prodává i benzín, jenže tentokrát musím souhlasit s autorem, že dobrá volba je naftový V6. O slušnou dynamiku se postará 440 Nm točivého momentu. Na dálnici to umí tohle auto pěkně rozpálit. Do zatáček stavěné není. Ale kdo by to od této limuzíny očekával? Dávám známku 2- |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Jan Markovič
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení Exclusive: 1 645 000 Kč
CITROËN C6 2.7 HDI Exclusive | |
Objem motoru | 2720 ccm |
Maximální výkon | 150 kW (208 k) při 4000 ot/min |
Maximální točivý moment | 440 Nm při 1900 ot/min |
Převodovka | 6stupňová automatická |
Maximální rychlost | 230 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,9 s |
Udávaná spotřeba město | 12 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 6,8 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 8,7 l/100 km |
Spotřeba během testu | 10 l/100 km |
Provozní hmotnost | 1871 kg |
Délka / výška / šířka | 4908 mm / 1464 mm / 1860 mm |
Rozvor | 2900 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 411 l / – |