Terénní auta jsou dnes populární jako nikdy předtím. Není divu, že v množství SUV na trhu najdete i absolutně komfortní auta s obrovskými motory a výkonem stovek koní, která dokonale nahradí limuzínu. Podívejte se, kolik stojí nejluxusnější SUV, která si dnes můžete koupit.
Rolls-Royce Cullinan
Král všech SUV. Cullinan je první SUV ve 112 let dlouhé historii značky Rolls-Royce a drží se všech principů aristokratické značky. Oproti nové generaci největší limuzíny Phantom je sice o 40 cm kratší, ale stojí na stejném podvozku a při délce 5,34 metru je pořád obrovský. Na palubě je pak nejvyšší luxus, jak jsou zákazníci této značky zvyklí. Vzduchový podvozek se dokáže přizpůsobit všem typům povrchů a i na nezpevněných silnicích slibuje naprosté pohodlí. Pro lepší nastupování se vůz sníží o 4 centimetry.
Ohromný je i motor: dvanáctiválec V12 s dvěma turby a objemem 6,75 litru má sílu 570 koní (420 kW) a ohromných 850 Nm točivého momentu od 1600 otáček. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a zrychlení na stovku zvládne kolem 5 sekund. Ceny začínají na 7 milionech korun bez daní, což je o nějaké 2 miliony méně, než vrcholový Phantom.
Bentley Bentayga
Luxusní britská značka Bentley poslala na trh své SUV už před dvěma roky s dvanáctiválcem, později přibyly i osmiválce v benzinu i naftě. Oproti Rollsu je o 20 cm kratší, ale i tak patří na vrchol mezi luxusními auty. Technicky Bentayga vychází z mohutné Audi Q7, ale má kompletně přepracovaný exteriér i interiér, aby uspokojil hodně bohaté a hodně náročné zákazníky.
Silnější verze W12 má 608 koní a 900 Nm, na stovku vystřelí za 4 sekundy a zvládne jet rychlostí až 300 km/h. Benzinový osmiválec má 550 koní a stovku pokoří za 4,4 sekundy, diesel to zvládne za 4,8 s. Stejně extrémní jako rychlost je i cenovka. Osmiválec začíná na 3,66 milionu korun a dvanáctiválec pořídíte za cenu kolem 6 milionů korun, ale klidně i mnohem dráž.
Mercedes-Maybach GLS
Odpověď na velká SUV od britských značek připravuje i Mercedes-Benz, který používá pro své nejluxusnější modely označení Maybach. Do tohoto provedení přepracuje své největší SUV GLS, které tak bude třetím modelem Maybach — vedle třídy S a terénního Mercedes-Maybach G 650 Landaulet s otevřenou střechou.
Oproti standardnímu GLS bude mít Maybach pozměněný vzhled a luxusnější interiér. Pod kapotou by se měl objevit čtyřlitrový osmiválec twin turbo s výkonem 470 koní. Pokud by vám to bylo málo, v nabídce Mercedesu je ale i silnější motor: 5,5 litru velké biturbo se silou 585 koní, které se prodává pod jménem AMG GLS 63. Každopádně prémiová verze Maybach má na trh dorazit ještě letos.
Lamborghini Urus
K výrobě SUV se nechal přemluvit i výrobce supersportů Lamborghini. Jeho Urus je ale jiný, než výše zmíněná velká SUV: je to prý supersport v kabátu SUV, což znamená precizní jízdní vlastnosti a silný zážitek z jízdy, což u vysokých terénních aut úplně nečekáme. I když nevypadá, měří přes 5 metrů a rozvor je dlouhý 3 metry, což je dokonce víc než u Bentley. Prioritou tady ovšem nebyla co nejluxusnější kabina, ale brutální rychlost, takže čtyřlitrový osmiválec twin turbo s výkonem 650 koní zvládne rychlost 305 km/h a zrychlení na stovku za pouhých 3,6 sekundy. Neuvěřitelné. Koupit si to můžete za cca 5 milionů korun.
Maserati Levante
SUV střední velikosti s luxusní italskou značkou se prodává už dva roky a na nezájem si nemůže stěžovat. Prodává se se třemi motory, ve všech případech V6. Benzinové jednotky mají 350 nebo 430 koní, rychlejší zrychlí z nuly na stovku za 5,1 sekundy. Dieselová alternativa má “jen” 275 koní, zato je ale nejlevnější: začíná na 1,6 milionu korun.
Range Rover
Do výčtu luxusních SUV rozhodně patří také Range Rover. Řada velkých SUV od Land Roveru se vyrábí od roku 1970 a dlouho měla výhradní pozici jediných luxusních terénních aut. Aktuální čtvrtá generace je na evropském trhu od roku 2014, loni dostala facelift a s ním se do kabiny dostaly nové technologie a v nabídce se objevil i hybrid. Vrcholný model SVAutobiography Dynamic s V8 s kompresorem a výkonem 565 koní zrychlí na stovku za 5,1 sekundy. Ceník začíná na 4,6 milionu korun.
Porsche Cayenne
Značka ze Stuttgartu nedávno začala prodávat třetí generaci svého velkého SUV Cayenne. Od druhé generace se vzhledem téměř neliší, ale je trochu lehčí a má výborné jízdní vlastnosti, takže si jako jeden z mála zaslouží označení “sportovní SUV”. V nabídce není žádný diesel, zato si můžete koupit hybrid. Nejrychlejší verze Cayenne Turbo má 550 koní, které zvládnou vystřelit na stovku za 3,9 sekundy a maximálka je až 286 km/h. Cena verze Turbo začíná od 3,6 milionu.
Jaguar F-Pace
Mezi luxusními značkami nesmí chybět ta s kočkou ve znaku. F-Pace je z nich největší, přitom jako každý Jaguar vyniká svými jízdními vlastnostmi a na silnici se chová jako normální nízké auto. Jaguar tohle SUV nabízí s dvoulitrovým a třílitrovým dieselem, na vrcholu je pak verze SVR s pětilitrovým V8 s kompresorem a výkonem 550 koní. Stovku dá za 4,3 sekundy a cenovka začíná na 2,6 milionu korun.