Evropa je pro Opel už malá. Hodlá expandovat na jiné trhy

Německá automobilka Opel hodlá v budoucnosti posílit svůj prodej mimo Evropu. Uvedl to nový šéf podniku Nick Reilly ve sdělení pro zaměstnance. Opel zatím prodává své automobily téměř výhradně v Evropě. GM přitom Opelu brání ve vstupu na některé trhy, především USA.

Vydáno: 19.1.2010

Reilly neupřesnil, na které mimoevropské země se hodlá Opel zaměřit nejdříve. V poslední době nicméně naznačoval zájem o expanzi v Asii.

Reilly minulý týden nahradil ve vedení Opelu Hanse Demanta, který podnik řídil od roku 2004. Reilly už loni vystřídal v čele evropských aktivit GM Carla-Petera Forstera. Ten patřil mezi zastánce prodeje Opelu kanadskému výrobci automobilových součástek Magna. GM však nakonec od tohoto prodeje ustoupila a rozhodla se provést restrukturalizaci divize sama.

Rozhodnutí GM ponechat si Opel vyvolalo v Německu velké rozhořčení. Podle posledních informací plánuje GM v Opelu zrušit zhruba 8300 pracovních míst. GM hodlá na restrukturalizaci Opelu vynaložit 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč) a usiluje o získání státní pomoci od zemí, ve kterých má Opel továrny. V Německu Opel zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí. Automobily však vyrábí také například v Británii, Španělsku či Belgii.

Celkový prodej aut v Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, loni díky šrotovnému vyskočil o 23 procent na 3,81 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1992. V letošním roce se však kvůli absenci šrotovného čeká výrazný pokles poptávky. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů (VDIK) letos prodej v Německu klesne zhruba o milion vozů na 2,8 milionu aut.

Zdroj: iHNed.cz
Foto: Reuters

Galerie