Ford snížil spotřebu paliva a emise CO2 u několika modelů. Od prosince 2008 zařadí do nabídky modifikované modely Ford C-Max 1,6 TDCi a Ford Kuga 2,0 TDCi, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-MAX a Galaxy sjíždějí z výrobních linek už od září.
Vydáno: 25.11.2008
Ford C-MAX 1,6 TDCi (s výkonem 66 a 80 kW) nyní produkuje 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-MAX tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g / km. Odpovídající měrou poklesla rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí 4,5 l / 100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-MAX vystačí s 3,7 l / 100 km.
Také crossover Ford Kuga 2.0 TDCi s pohonem předních kol je hospodárnější a ekologicky šetrnější. Při emisích 159 g / km a kombinované spotřebě 6,1 l / 100 km se Kuga v mnoha evropských zemích vejde do atraktivnějších daňových sazeb.
Ford Kuga s pohonem všech kol na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 litru paliva a za každý ujetý kilometr uvolní do atmosféry 169 gramů CO2. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF).
Zdroj: TZ Ford
Foto: Ford