Oblíbené SUV bavorské automobilky BMW, veliká X5, je pořádným kusem auta už v sériové podobě. Když si ho ale vzala do parády společnost Hartge, úpravce který se specializuje právě na vozy automobilky BMW, bylo už od začátku jasné, že ho přetvoří na opravdový tank.
Vydáno: 9.6.2008
Změn, které úpravce Hartge na BMW X5 udělal, jsou vidět už na první pohled. Velký bavorák dostal zcela nový přední nárazník se spoilerem a masivními nasávacími otvory ve snaze zlepšit přísun vzduchu k motoru. Také byl vybaven mohutnými bočními prahy, rozšířenými lemy blatníků a především velkými kovanými koly o rozměru 22 palců. V zadní části se také změnil nárazník, ten nový je vybaven difuzorem a dvěma koncovkami výfuku.
Vedle úprav vzhledu ale tunerská společnost nezapomněla na motory, konkrétně na dvojici naftových šestiválců. Prvnímu z nich, turbem přeplňovanému dvoulitru, zvýšil úpravou řídící jednotky a výfukového potrubí výkon z 235 na konečných 275 koní. Třílitrovému motoru 3.0sd TwinTurbo pak přidal do vínku ještě štědřejší nárůst, z původních 286 koní jej vyšrouboval na hodnotu 328 koní.
Aby byly změny dovedeny do dokonalosti, nemohl úpravce Hartge zapomenout na interiér. Přístrojovou desku obložil výběrově hliníkem či karbonem, sedadla potáhl jemnou kůží a pedály odlil z nerezové oceli. Zřejmě nejvýznamnější změnou v interiéru je pak nový tachometr, který v souladu se změnami pod kapotou doznal maximální hodnoty 300 kilometrů v hodině.
Text: Redakce
Foto: Hartge