TEST: Honda Accord, téměř prémiový sedan střední třídy, se nabízí se třemi motory. Ten nejsilnější o objemu 2,4 litru jsme už dvakrát vyzkoušeli, nyní přišel na řadu 2.2 i-DTEC. Na jediný diesel v nabídce jsme se vrhli plni očekávání, také proto, že jsme si ho půjčili v autě, jehož výbava Top Executive je vrchol nabídky. A naftový Accord nás přesvědčil.
Vydáno: 31.3.2009
Nový Accord prošel redakčním testem už dvakrát, a to v karoserii Accord Sedan i Accord Tourer. V obou případech se ale jednalo o nejsilnější benzinový motor o objemu 2,4 litru (Honda dodává Accord jen se třemi motory: benzinovými 2.0 a 2.4 i-VTEC a naftovým 2.2 i-DTEC). Tentokrát jsme ho tedy vyzkoušeli s jediným naftovým motorem v nabídce, navíc v nejvyšší výbavě Top Executive.
Černý elegán
Vzhled nebudeme dlouze představovat, neboť jsme ho důkladně rozebrali v prvním testu Accordu Sedan. Jen tedy stručně zopakujeme, že vzhled vozu se podle našeho názoru velmi povedl, oproti své předchozí generace je Accord robustnější (a skutečně větší) a svalnatější. Černá barva testovaného kousku navíc Accordu slušela a udělala z něj v našich očích skutečně prémiový sedan.
Stejně jako jsme znali vnější vzhled, byl nám povědomý i interiér. Jen v kapličce středového panelu se krčil místo jednoduchého digitálního displeje rozměrný LCD displej navigace a světlá kůže sedaček i čalounění dveří působily ještě luxusněji.
Pro čtyřčlennou rodinu
V rozměrech pro posádku platí totéž, jako v případě obou předchozích testů: vpředu je štědrá prostornost samozřejmostí, na zadních sedadlech už je místa o něco méně, ale stále docela dost – tedy více, než v předchozí generaci, a při vzrůstu kolem 180 cm se za sebe posadíte s naprostým pohodlím.
Pouze průměrných 467 litrů zavazadlového prostoru s ne-zcela-rovnou plochou podlahy nedovolí i díky tříprostorové karoserii stěhovat objemnější předměty, ale na dovolenou (i s lyžemi) by mohlo i toto místo stačit.
Čtyři válce nafty
Po usazení za malý sportovně působící volant nás především zajímalo (dříve, než jsme se začali zaobírat vyspělou technikou, která nás v tu chvíli obklopila) jak se s jediným nafťákem pod kapotou jezdí. Zopakujme pro začátek, že tím jediným vznětovým motorem je čtyřválec 2.2 i-DTEC o maximálním výkonu 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm mezi 2000-2500 ot./min.
Z nuly na sto s Accordem 2.2 zrychlíte za 9,8 sekundy, není to ale těch deset sekund, které byste za volantem znuděně protrpěli a ještě se stačili rozhlížet po kolemjdoucích. Naopak pocitově dokáže ostrý start vyvolat pocit svižného sprintu a díky záběru v nižších otáčkách působí snad hbitěji, než nejsilnější 2.4 i-VTEC. A to přesto, že 150 koní je přecijen o něco méně, než 200 koní – rozdíl je totiž v tom, že ono stádo 150 hřebců vykouzlíte už při 4000 ot./min., zatímco dvousethlavé stádo kobyl dostanete z benzinové alternativy až ve výši 7000 otáček (více ve stále odkazovaném testu Accordu 2.4 i-VTEC).
Příjemná byla také spotřeba naftového motoru, která se v kombinovaném cyklu, který jsme při testovací jízdě absolvovali, téměř vešla do osmi litrů na sto kilometrů.
Komfort i sport
K naprosté jízdní pohodě srovnatelné s benzinovými motory přispívá kromě velmi dobré naftové jednotky pod kapotou i vynikající odhlučnění. Nezarmoutí ani tužší nastavení podvozku, který se při klidnější jízdě jeví komfortnějším, než by mohl být. Navíc na horším povrchu poměrně zdatně tlumí nerovnosti a v zatáčkách dává karoserii prostor jen k minimálním náklonům.
A jinak je jízda prakticky bezchybná. Budu se opakovat, když napíšu, že podvozek Accordu patří k tomu nejlepšímu, co jsme si ve střední třídě vyzkoušeli. Kromě naprosté jistoty na dálnici si můžete užít zábavné jízdy na okresce, neboť Accord jen těžko prozrazuje hmotnost přesahující 1,5 tuny.
Elektronika vás ohlídá
V nejvyšší výbavě Top Executive je ale také k dispozici několik vychytávek, které nejenže přispějí ke většímu komfortu jízdy, ale také vás ohlídají, pokud se vám náhodou podaří udělat chybu. Dnes už poměrně rozšířeným systémem je aktivní radarový tempomat, který dokáže udržovat bezpečný odstup od vozidla před vámi a aktivně zrychlovat či zpomalovat v závislosti na nutnosti provozu.
Systém proti zírnění následků nehody CMBS je soubor úkonů, které je Accord schopen provést při nebezpečí kolize: pokud se příliš přiblížíte autu před sebou, počítač vás nejprve upozorní pípáním, potom přitáhne vaše bezpečnostní pásy a nakonec začne intenzivně brzdit. Další systém, LKAS, hlídá jízdu v jízdním pruhu, a aktivně pomáhá řidiči (pokud jede mezi 72 a 180 km/h) korigovat volant tak, aby nepřejel bílé čáry. V praxi je korekce volantu minimální, ale znatelná.
Něco za něco
Nejvyšší výbava Top Executive je to nejlepší, co můžete na palubě Accordu od Hondy dostat. A to včetně široké bezpečnostní výbavy (řada elektronických asistentů, osm airbagů, xenonová světla), komfortních prvků (aktivní tempomat, duální klimatizace, vyhřívané kožené sedačky v elektrice, navigace, parkovací senzory a kamera atd.), technických vymožeností (systém pro zmírnění následků nehody CMBS, systém pro udržování jízdního pruhu LKAS), a dalších nezbytných maličkostí (sedmnáctipalcové elektrony, CD+MP3 přehrávač na 6CD s 9+1 reproduktory a konektory AUX a USB apod.).
Za tuto nálož výbavy si ale Honda nechá náležitě zaplatit, takže s naftovým čtyřválcem 2.2 i-DTEC vyjde Accord Top Executive na možná vysokých 950.000 korun. To sice nejsou peníze, které by byly nějak závratně vysoké v porovnání s konkurencí – ale nejsou ani znatelně nižší a ona velmi kvalitní, srovnatelná konkurence se za ně už dá také pořídit. Accord se tak nestává jasnou volbou, ale jen výběrem z několika, což je při jeho nesporných kvalitách skoro škoda.
Výsledná známka 1
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Musím se opakovat: Accord je pohodlné auto, chválím dvojici skvělých a pohodlných předních sedadel. Ani na těch zadních to však není nijak hrozné. I tentokrát mne zklamal zavazadlový prostor, protože 467 litrů není nic úchvatného. Navíc má dost členitou plochu podlahy. Dávám známku 3 |
![]() |
Jana: Hluboce věřím, že Honda Accord je velice bezpečné auto, které v nejvyšší výbavě dodává mnoho airbagů a elektroniky, která může opravdu pomoci při kritické situaci. Bohužel už při výrazně nižší ceně mi to auto připadalo trochu dražší a to tentokrát platí dvojnásob. Za necelý milion koupíte ve střední třídě kdeco, a věřím, že často s podobnou výbavou. Dávám známku 3- |
![]() |
Nikola: Nový Accord je mohutnější, hrdější a hezčí než předchozí generace. Dokonce velmi hezký. Chválím nejen vnější design, ale i interiér, který zvlášť se světlými koženými potahy vypadá opravdu luxusně. Hodnotné materiály jsou na úrovni německých aut. Zkrátka – ano, Accord si mne tentokrát opět získal, možná ještě víc, než napoprvé (a napodruhé, i když kombi bych sem nepletla). Dávám známku 1 |
![]() |
Tomáš: Naftový Accord 2.2 je sice poměrně svižný a v městském provozu zcela postačí i závodníkům, ale stále tvrdím, že 2.4 benzín je zkrátka lepší. A to nejen z principu, ale především pro ten zvuk a ochotu se nechat vytáčet k maximálním otáčkám. Skvělé jízdní vlastnosti a perfektní řazení malou přesnou řadící pákou zůstávají i zde. Naštěstí! Dávám známku 2 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Martin Jedlička
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení 2.2 i-DTEC Top Executive: 949.000,- Kč
Cena doplňkové výbavy: 0,- Kč
Celková cena: 949.000,- Kč
HONDA ACCORD 2.2 i-DTEC Top Executive MT |
|
Objem motoru | 2199 ccm |
Maximální výkon | 110 kW / 150 koní (4000 ot./min) |
Maximální točivý moment | 350 Nm (2000-2500 ot./min) |
Převodovka | manuální šestistupňová |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 9,8 s |
Udávaná spotřeba město | 7,3 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 4,7 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 5,6 l/100 km |
Spotřeba během testu | 8,1 l/100 km |
Provozní hmotnost | 1610 kg |
Délka / výška / šířka | 4725 / 1440 / 1840 mm |
Rozvor | 2705 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 467 / – litrů |