Automobilka Honda přináší na německý trh speciální výbavovou verzi pro úzkou a specifickou skupinu zákazníků. Své kompaktní SUV Honda CR-V nabízí ve speciální úpravě přímo pro německé taxikáře. Taxikářská Honda CR-V se liší nejen barvou a střešním označením taxi, změn uvnitř je ještě více.
Vydáno: 12.8.2008
Upravená Honda CR-V je lakována v charakteristické barvě slonovinové kosti, kterou naši západní sousedé odlišují taxikářské vozy. Ve výbavě nalezneme vestavěný taxametr, upravený středový panel, speciální alarm a přídavné osvětlení.
Pohonnou jednotkou je poměrně úsporný 2,2 litrový naftový motor i-CTDi o výkonu 140 koní. Nejzajímavější na motoru, který bude mít vysoký nájezd, by měla být právě spotřeba – ta je u tohoto agregátu v kombinovaném cyklu 6,5 l/100 km. Další výhodou, kromě spotřeby, je i maximální točivý moment 340 Nm, kterého lze dosáhnout už při 2 000 ot./min.
Výkon je přenášen na kola přes šestistupňovou manuální převodovku, což by sice mohl být další přínos ve výsledné spotřebě, je ale otázkou, zda by taxikáři, kteří sedí za volantem mnoho hodin a často tráví svoji pracovní dobu popojížděním v kolonách, neuvítali (alespoň volitelně) automatickou převodovku.
Na taxikářský vůz nabízí Honda CR-V dostatečný prostor a vysokou míru komfortu, což před časem prověřil i náš redakční test. Jedním z nejdůležitějších parametrů bude zajisté i poměrně nízká pořizovací cena, který činí 19.990 eur, což je při kurzu 24 korun za euro zhruba 480.000 Kč.
Text: Redakce
Foto: Honda