Honda se učí předpovídat dopravní zácpy. Zvýší tím rychlost o pětinu

Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

Vydáno: 1.9.2012

S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.

Namísto poskytování dopravních informací, které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.

Dalším přínosem pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloudových serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.

Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce naše společnost usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě. 

Text: Redakce
Foto: archiv

Galerie