Hyndai odhalil motor 2.4 Theta II GDI

Téměř čtyři roky pracovali vývojáři korejské automobilky Hyundai na zbrusu novém agregátu. V současnosti je celé jejich úsilí u konce a už příští rok nabídne tato automobilka svůj vůbec první motor využívající technologii přímého vstřiku paliva. Do prodeje vstoupí pod kapotou nového modelu Sonata.

Vydáno: 20.11.2009

Čtyřválec 2.4 Theta II GDI disponuje maximálním výkonem 201 koní (evropské provedení bude možná naladěno jinak) při 6300 ot./min. Vrchol točivého momentu má hodnotu 250 Nm a dostupný je při 4250 ot./min.

Kromě přímého vstřiku najdeme na novém motoru také další “vychytávky“. Řeč je o variabilním sacím potrubí a variabilním časování ventilů DCVVT. Pohon obstará nový řetěz. Nová pohonná jednotka by měla být celkově tišší, úspornější a výkonnější. Hyundai do ní investoval zhruba 150 mil. dolarů.

 

Text: Redakce
Foto: Hyundai

Galerie