Hyundai ix35: sériový ix-onic se stal skutečností

Nějaký čas vozila korejská automobilka Hyundai po výstavách svou studii ix-onic. Kromě toho, že to byla předzvěst zcela  nového modelu ix35 se jednalo také o ukázku toho, jak budou v budoucnu tvarovány všechny modely této značky. Nástupce Tucsonu se představí za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu.

Vydáno: 9.9.2009

Moderně tvarovaná novinka nastoupí do prodeje pro začátek se dvěma motory v nabídce. Oba dva mají shodný objem dvou litrů, ten zážehový poskytne maximální výkon 166 koní, vznětová alternativa R 2.0 bude k dispozici ve verzi 184 a 136 koní. V říjnu 2010 by se měla objevit také nová jednotka 1.6 GDI o výkonu 140 koní a turbo diesel 1.7 s maximem na úrovni 115 koní. Obě tyto novinky bude možné vybavit systémem Start-Stop.

Hyndai ix35 přerostl svého předchůdce téměř ve všech směrech. Na délku přibylo 85 mm (4410 mm), na šířce nabrala novinka 20 mm (1820 mm) a rozvor se zvětšil o 10 mm na konečnou hodnotu 2640 mm. Pouze výška byla o dva centimetry snížena, ale nebojte se, údajně by to nemělo být v interiéru vůbec znát.

Pro větší jistotu během jízdy dostane nový model značky Hyundai zadní víceprvkovou nápravu, zatímco vpředu bude klasické zavěšení kol McPherson. Na výběr je samozřejmě pohon jedné nebo obou náprav, v terénu také můžou pomoci asistenti pro start do kopce a pro sjíždění prudkých svahů.

V interiéru najdeme kromě klasických prvků například ECO LED-ikonu, která svítí různými barvami podle toho, jak hospodárně řidič jezdí. Zcela nové je použití 3,5“ displeje umístěného na vnitřním zpětném zrcátku. Ten zobrazuje prostřednictvím parkovací kamery situaci za vozidlem.

Produkce Hyundaie ix35 začne na domácím korejském trhu ještě tento měsíc. V listopadu bude následovat trh americký a příští rok by se mělo dostat také na evropské zákazníky. Výrobu tohoto modelu obstará továrna umístěná ve slovenské Žilině. 

Text: Redakce
Foto: Hyundai

Galerie