Máme technologii, která zachrání diesely, slibuje Bosch

Bosch

“S touto novou technologií se stanou plošné zákazy dieselů ve velkých městech neopodstatněnými,” tvrdí šéf Bosche.

Německý technologický gigant Bosch vyvinul způsob, jak snížit emise oxidů dusíku (NOx) u naftových motorů. Ty jsou hlavním důvodem aktuálního boje proti dieselům. Přitom nová technologie je dokáže snížit hluboko pod povolené normy. Na tiskové konferenci to oznámil šéf firmy Bosch Volkmar Denner.

Naftové motory jsou na pranýři od roku 2015, kdy vypukl skandál dieselgate. Ukázalo se, že téměř žádné auto schválené pro provos s normou Euro V ji nedokáže splnit jinde, než v laboratoři. Některá německá města chtějí jít cestou zákazů vjezdu pro starší naftová auta. To všechno se promítá na nižších prodejích naftových aut, a to i v Česku.

Teď Bosch přichází se systémem, který dokáže emise oxidu dusíku snížit. Systém funguje na principu řízení teploty výfukových plynů. Díky tomu sníží emise NOx až na desetiny povolených limitů. “Reálné emise NOx jsou u dieselového motoru s touto technologií výrazně nižší nejen ve srovnání s dnešními limity, ale i s těmi, které budou platit od roku 2020,” řekl Denner.

Bosch ve svém řešení používá kombinaci softwarového a hardwarového řešení. Ve svých testech pak nameřil jen 13 miligramů NOx na kilometr při běžné jízdě. To je výrazně pod současným i budoucím limitem, který činí 168 mg na kilometr a za dva roky se sníží na 120 mg.

Kolik to celé bude stát? Technologicky je prý potřeba víceméně totéž, co už mají dnešní diesely splňující normu Euro 6, možná s nějakým senzorem nebo vstřikovacím ventilem navíc. Náklady prý budou v nízkých stovkách eur na auto.