Mazda CX-9 přichází do Evropy. Jen do té východní

Mazda představila na autosalonu v Moskvě evropskou verzi svého největšího SUV. Ta se už delší dobu prodává v USA, a nyní ji japonská automobilka začne nabízet i v Evropě. Původní domněnky o tom, že by se nabízela i ve státech EU se ale nepotvrdily – zatím bude dostání pouze v Rusku a na Ukrajině.

Vydáno: 29.8.2008

Mazda nyní nabízí model CX-9 i Evropanům, do „západní“ Evropy s ním ale prozatím nepůjde. Zatím se bude nabízet jen v Rusku a na Ukrajině. Jedním z důvodů, proč se v zemích Evropské unie tento crossover nenabízí, je zřejmě absence dieselového motoru, což je právě v těchto končinách neodpustitelný prohřešek.

Absence dieselu? Zásadní problém
Na naftový agregát si Mazda CX-9 počká minimálně rok. Zpočátku bude k dispozici pouze benzínový šestiválec o objemu 3,7 litru s výkonem 277 koní v 6250 ot./min. a točivým momentem 366 Nm v 4250 ot./min. Řazení bude zajišťovat šestistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení.

To při pohotovostní hmotnosti 2115 kg znamená maximální rychlost 181 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. Spotřeba je ale neúměrně vysoká, v obci činí 18,4 l/100 km, mimo obec o 9,9 l/100 km v kombinovaném cyklu 13,0 l/100 km, navíc motor vypustí každý kilometr jízdy 300 g CO2. To přímo vybízí k implantování nějaké silného, ale úsporného dieselu, s nímž by si Mazda mohla troufnout na západní Evropu.

SUV nebo crossover?
Mazda CX-9 je crossover, také se o ní mluví jako o kříženci MPV a SUV. Nabízí tři řady sedadel, přičemž přední, zadní i prostřední je určena jen pro dva cestující. Kufr má základní objem pouhých 267 litrů, ale sklápěním sedadel se jeho objem vyšplhá až na hodnotu 1911 litrů, což je už dosti zajímavé číslo.

Text: Redakce
Foto: Mazda

Galerie