TEST: Se svou novou třídou C se Mercedes trefil do černého. Designérům se podařilo vrátit svému zástupci střední třídy hrdost i vlastní tvář, a stejně tak jízdní vlastnosti a komfort jsou na vrcholu současné nabídky. To vše platí nejen pro sedan, nyní jsme si to ověřili i u dlouhé verze kombi s naftovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a podnikatelskou mřížkou N1.
Vydáno: 24.11.2008
Mercedes-Benz třídy C jsme už na ZaVolantem.cz otestovali na konci léta, tehdy jsme měli k dispozici sedan s šestiválcem o objemu 3,5 litru.
Tentokrát se držíme při zemi. Pro praktičtěji uvažující řidiče, kteří nelpí na dravosti šestiválce a zároveň očekávají od svého vozu velký zavazadlový prostor, nabízí český importér Mercedesu třídu C ve verzi kombi se speciální výbavou Activity. Ta zahrnuje naftový čtyřválec o objemu téměř 2,2 litru, automatickou pětistupňovou převodovku a výbavu Classic, obohacenou o vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent a především o podnikatelskou přestavbu N1. Kvůli mřížce je sice značně znehodnocen zavazadlový prostor, zato cena se dostala na dosti příjemných 699.000 korun plus odpočitatelnou DPH.
Luxusní kombi
Nebudeme se dlouze opakovat. Už v testu C350 jsme napsali, že nová řada C se po stránce designu náramně povedla, a totéž musíme říct i o prodloužené verzi. I když stále trváme na tom, že sedan je ze své podstaty hezčí (což platí téměř vždy), tak nás těší, že i zájemci o kombi dostanou krásné auto.
Také u interiéru platí totéž, co jsme napsali už v testu C350: neurazí, ale ani nenadchne. Po stránce designu není co vytknout, ale na prestižní ztělesnění střední třídy je tu trochu moc černo. Neškodilo by ozvláštnit přístrojovou desku trochou hliníku, dřeva či pastelových barev. Ale to jsou samozřejmě individuální výtky, někomu naopak toto barevné provedení bude vyhovovat.
Kvalitativní provedení přístrojovky je ale dle tradice většiny německých aut této kategorie precizní, dobrá ergonomie i kvalitní materiály jimž dominují hodnotné měkčené plasty vás budou těšit po celou jízdu, kterou za volantem Mercedesu C200 strávíte.
Cestování s rodinou
A ta může být opravdu dlouhá. Nejen díky pohodlí, které poskytuje první i druhá řada sedadel, a nejen díky prostoru, kterého je ve voze dostatek pro čtveřici dospělých lidí (což platí na rozdíl od sedanu i pro místo nad hlavami osob cestujících vzadu).
K těmto důvodům, proč o C200 CDI Combi uvažovat, můžete připočítat komfortně laděný podvozek a mimořádně pohodlné sedačky, ale i relativně úsporný čtyřválec o objemu 2,2 litru, který je spojen se slušným pětistupňovým automatem. Pravda, pro časté dálniční cestování se pětistupňová převodovka dnes už nesluší, ale v tomto případě se o zásadní problém nejedná. V kombinovaném provozu jsme se dostali na hodnotu 7,8 litru, což je na střední třídu velmi slušný výsledek.
I když s dvoulitrovým nafťákem a pětistupňovým automatem nelze očekávat velké sportovní výkony, ani v situacích, kdy bude třeba spěchat, vás vaše Céčko nezahambí. Přeplňovaný vznětový čtyřválec má objem 2148 ccm, dosahuje výkonu 100 kW (136 koní) při 3800 ot./min. a jeho točivý moment sahá na hodnotu 270 Nm mezi 1600-3000 ot./min.
S pětistupňovým automatem zrychlí C200 CDI z nuly na stovku za 10,6 sekundy, což z vás brzdu provozu dělat nebude. Za zmínku stojí i náhon na zadní kola, který ale díky nekompromisní jistotě podvozku (a elektronickým asistentům) neznamená vyšší riziko přetáčivého smyku.
Přepážka jako hlavní dilema
Využitelnost velkého zavazadlového prostoru snižuje paradoxně právě podnikatelská mřížka N1. Připraví vás o možnost sklopení zadních sedaček, takže objem prostoru, s nímž můžete v kufru počítat, je maximálních 485 litrů (přitom sedan nabízí jen o deset litrů méně). I tato hodnota je ale slušná a přístupnost je ve srovnání se sedanem pohádková díky rozměrným výklopným dveřím, které lze navíc otevřít i uzavřít bez jakéhokoli pohybu pouhým stisknutím tlačítka.
Nebudeme si ale nalhávat, že s podnikatelskou přestavbou odvezete totéž, co bez ní. Pokud se rozhodnete pro verzi bez přepážky N1, příjemných 19 procent si sice neodečtete, ale zato po sklopení zadních sedadel odvezete předměty dlouhé 1,8 m na téměř rovné ploše a celkový objem kufru stoupne na 1500 litrů. Nemožnost toto učinit je hlavním úskalím testované verze Activity.
Volba komfortu
Padla slova o povedeném designu, skvělém zpracování interiéru a mimořádném pohodlí na dlouhých cestách. Chválen byl dostatečně silný a přitom úsporný motor nebo komfort jízdy. To vše souhlasí.
S přihlédnutím na bohatou výbavu, jejíž vyčerpávající výčet najdete níže, ovšem bude největším lákadlem cena. Prestižní Mercedes-Benz třídy C s hrdou hvězdičkou trčící uprostřed čela kapoty si totiž můžete koupit za 699.000 korun (respektive 831.810 Kč včetně DPH), což je částka nejen lákavá, ale naprosto srovnatelná s většinou ostatních vozů střední třídy.
Jediným neduhem v tomto případě bude přestavba N1, která jinak štědrý zavazadlový prostor zbavuje jakékoli variability a tím mu ubírá snad z poloviny jeho význam. To je také důvod, proč finální známka není jednička, nýbrž dvojka. V tomto případě to ale není tolik dvojka pro Mercedes, jako spíše pro českou legislativu.
Výsledná známka 2
Jak hodnotila rodina Rychlých
Antonín: Nebýt tam té nesmyslné přepážky, byl bych nadmíru spokojen. Takových 1500 litrů zavazadlového prostoru už je docela hodně místa. V třídě C je navíc dost místa i pro lidi a přední sedačky jsou velmi pohodlné. Bohužel mne ale ta mříž tak odrazuje, že nemohu hodnotit lépe. Dávám známku 3 |
|
Jana: Tentokrát snad čtenáře nenaštvu, když napíšu, že toto Céčko je prakticky ztělesněním mé představy o ideálním autě. S naftovým motorem má slušnou spotřebu, je hodně bezpečné protože to se na tuhle značku sluší a navíc je díky odpočtu DPH s cenou pod 700 tisíc i docela dostupné. Bravo! Dávám známku 1 |
|
Nikola: Nebudeme si nalhávat, že kombík je stejně elegantní, jako sedan. Tak to v podstatě nemůže být a také skoro nikdy není. Musím ovšem uznat, že v tomto případě je kombi skoro stejně hezké, tedy jen o málo ošklivější než sedan. Interiér je bohužel smutně tmavý a nenápaditý. Naopak se mi líbí ta červená barva, která by mi ladila s několika kostýmky. Dávám známku 2- |
|
Tomáš: S mírným politováním musím říct vtípek: jak uděláte ze skvělého svižného auta obyčejný cesťák? Dejte mu dvoulitrový nafťák, pětistupňovou automatickou převodovku a navíc z něj udělejte kombi! Takhle hrozné to samozřejmě není, C200 CDI je pořád slušně svižné auto se super podvozkem, ale proti C350 je to rozdíl rovnající se rozdílu mezi nebem a dudami. Jasný krok k lidu, jasný krok ode mne. Dávám známku 3 |
|
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Martin Jedlička
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení Activity: 831.810,- Kč
Cena doplňkové výbavy: 6.033,- Kč
Celková cena: 837.843,- Kč
Výbava: Čelní a boční airbagy vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu i vzadu, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné, vnější vzadu s automatickým nastavením výšky a tříbodový středový pás vzadu, předepínače a omezovače upínací síly bezpečnostních pasů vpředu a na vnějších sedadlech vzadu,boční ochranné vzpěry proti nárazu, ISOFIX- úchyty na upevnění dětských sedaček vzadu, mechanická dětská pojistka pro zadní dveře a elektrická pro zadní okna, opěrky hlavy 5 x, vpředu a vzadu výškově nastavitelné, vpředu aktivní NECK-PRO, přední a zadní (mimo středové) s možností naklápění, elektronický program stability (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), protiblokovací systém brzd (ABS), brzdový asistent (BAS) včetně adaptivního brzdového světla, ADAPTIVE BRAKE s funkcí asistenta pro rozjezd do kopce, AGILITY CONTROL – podvozek se selektivními tlumiči, AGILITY CONTROL – řízení s bezpečnostním sloupkem, indikace nedostatku provozních kapalin (motorového oleje a chladící kapaliny), indikace poklesu tlaku v pneu, indikace opotřebení brzdového obložení, palubní počítač, 4x, ukazatel servisních intervalů “ASSYST“, ukazatel venkovní teploty, centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, elektronický imobilizér s plovoucím kódem “ELCODE“ integrovaný do infračerveného dálkového ovladače centrálního zamykání a optickým potvrzením zamknutí, zavření s automatickým zamknutím a nouzovým otevřením, světelný senzor (automaticky zapínaná světla – jízda v tunelu), čiré halogenové projektorové světlomety, mlhovky vpředu a vzadu s čirými skly, aktivace stěračů s dotekovou funkcí, stěrač zadního okna s automatickou aktivací při couvání a dešti, elektrické ovládání oken 4x s komfortním ovládání a ochranou proti přivření, vnější zrcátka vyhřívaná a el.ovládaná, vyhřívané zadní okno, mechanicky podélně a výškové nastavitelný volant, multifunkční volant, přední sedadla s el.nastavitelnou výškou a opěradel včetně náklonu; sedadlo řidiče s mechanicky nastavitelnou bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, zadní sklopná lavice 1/3 : 2/3, čalounění látka “Brighton“, schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná, krytá odkládací polička se zásuvkou na středovém panelu (místo popelníku), kapsa na mapy vzadu na opěradle řidiče a spolujezdce, střední loketní opěrka vpředu s poličkou, s krytem stranově výklopným, střední loketní opěrka vzadu s poličkou a dvojitým držákem kelímků,kryt zavazadlového prostoru a dělící síť od zavazadlového prostoru (vyjímatelná), skládací přepravka, sklopné háčky na tašky (2 ks) v zavazadlovém prostoru vlevo a vpravo, boční síťové kapsy v zavazadlovém prostoru (2 ks), úchyty na upevnění zavazadel, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, dvouzónová automatická klimatizace “THERMATIC“ (oddělená regulace teploty vpředu, prachový filtr a spínač recirkulace s komfortní funkcí a větracími výdechy v zadní části vozidla), kombinovaný prachový a pachový filtr, přepínač uzavřeného cyklu s komfortní funkcí, sluneční senzor a vývody vzduchu pro cestující vzadu, rádio Audio 20 CD, vč. bluetooth handsfree sady, anténa rádia integrovaná v zadním bočním okně a v zadním okně, “TIREFIT“ s elektrickým kompresorem, výstražný trojúhelník pod podlahou zavazadlového prostoru, parkovací systém, automatická 5.st.převodovka vč.tempomatu, odpočtová verze N1 – možno i bez mříže ale s připočtením DPH, alu disky 16″, 7-loukoťové, 7Jx16 ET43, pneu 205/55 R16
Doplňková výbava: Kožený volant a řadící páka (+6.033,- Kč)
MERCEDES-BENZ C200 CDI COMBI N1 Activity |
|
Objem motoru | 2148 ccm |
Maximální výkon | 100 kW / 136 k (3800 ot./min.) |
Maximální točivý moment | 270 (1600 – 3000 ot./min.) |
Převodovka | automatická pětistupňová |
Maximální rychlost | 204 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,6 s |
Udávaná spotřeba město | 9,1 l / 100 km |
Spotřeba mimo město | 5,4 l / 100 km |
Kombinovaná spotřeba | 6,7 l / 100 km |
Spotřeba během testu | 7,8 l / 100 km |
Pohotovnostní hmotnost | 1615 kg |
Délka / výška / šířka | 4596 / 1459 / 1770 mm |
Rozvor | 2760 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 485 / 1500 (u N1 nelze) |