Mercedes-Benz překvapil. Jeho hybridní diesel má 300 koní a krouťák jako AMG

Zatím to nevypadá, že by diesel končil. Mercedes-Benz se pustil do naftového hybridu a tady je výsledek s přesvědčivými parametry.

Hybridy ve spojení s naftou nejsou moc obvyklé. Nepříliš úspěšně tuhle koncepci vyzkoušel Peugeot ve svém 508 RXH, ale s dalším rozvojem nepokračoval.

Mercedes to zkusí ve střední třídě znovu a jinak. Pod kapotou čerstvě představeného C 300 de je známý naftový dvoulitr s výkonem 194 koní (143 kW). K němu konstruktéři připojili silný elektromotor s výkonem 122 koní (90 kW) a také poměrně velkou baterii s kapacitou 13,5 kWh.

Čili nejde o žádný mild-hybrid, kterých budeme na silnicích brzy potkávat zástupy, ale o plnotučný plug-in hybrid s nabíjením ze zásuvky. A také se slušným dojezdem 57 kilometrů čistě na baterii, což drtivé většině lidí stačí na dojíždění do práce.

Největší bombou ale bude ohromující jízdní dynamika. Spojení dvou motorů dává dohromady výkon 306 koní a hlavně ohromující točivý moment 700 newtonmetrů, což je stejně, jako má brutální osmiválcové AMG C 63. Navíc dieselhybrid tohoto krouťáku dosáhne už ve 1400 otáčkách. Z nuly na stovku vystřelí za výborných 5,6 sekundy a zvládne maximálku 250 km/h. Čistě na baterie dokáže jet až do rychlosti 130 km/h.

K tomu všemu připočtěte spotřebu, který by se teoreticky mohla dostat pod 2 l/100 km, záleží samozřejmě jak často budete nabíjet. V garáži by se vám mohla hodit nabíječka Mercedes-Benz Wallbox s výkonem 7,4 kW, která auto dobije za 1,5 hodiny (ze sítě to bude trvat kolem 5 hodin). Ale dojezd vás neomezí ani na dlouhé cestě, stačí natankovat naftu.

Jestli se na nějaký hybrid těšíme, tak je to právě tohle Céčko. Výroba má začít ještě koncem letošního roku, první objednávky Mercedes vyexpeduje někdy v polovině roku 2019.

Galerie