Mercedes-Benz SLS AMG na baterky. Chybí mu jen dálkové ovládání

Nový model Mercedes-Bens SLS AMG je nejen díky systému otevírání dveří už v tuhle chvíli vysněným autem pro mnoho kluků. Určitě se  už prodávají malé modely na tužkové baterky, které kluci dostávají k narozeninám. Co ale movitější tatínci, co mají rádi auta na elektřinu? Těm jde naproti sám Mercedes.

Vydáno: 24.6.2010

Už při prvním představení vpravdě povedeného SLS AMG Mercedes oznámil, že chystá také výrobu čistě elektrické verze svého supersportu. A jak vidno, nebudeme na něj muset čekat moc dlouho. Prototyp zářivě žluté barvy (konkrétně tzv. AMG Lumilectric Mango) je připraven představit se světu. Do produkce by se vůz měl dostat už v roce 2013.

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell je poháněn čistě elektrickou energií. Lithum-polymerové články (o jejichž množství zatím nevíme – Tesla Roadster jich má 6 831), které elektřinu dodávají, jsou uloženy ve středovém tunelu a v boxu za kabinou. Baterky produkují velmi našlápnutých 480 kilowattů, což odpovídá 643 koňským silám. Podle automobilky by takhle velký elektrický výkon měl vůz dostat z nuly na stovku za maximálně čtyři sekundy.

 

Pomocnou ruku pro hladký přenos energie z baterií na kola bude E-Cell vybaven pohonem všech čtyř kol. Toho je docíleno malým elektrickým motorem umístěným u každého z kol.

O délce dojezdu na jediné nabití zatím Mercedes mlčí. Vzhledem ale ke kapacitě baterií, která je menší než třeba u Tesly Roadster, a větší hmotnosti auta, nelze předpokládat, že by dojezd byl větší než 350 km.  

 

Velkou neznámou je stejně tak cena. Nové informace by se ale po představení prototypu měly začít objevovat co nevidět.

Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz

Galerie