Mini John Cooper Works Diesel aneb vrcholný Mini v naftě

Britský Mini brzy přijde s ostrou naftovou verzí modelu Cooper. Na rozdíl od současného nafťáku, který pochází od francouzského PSA, bude nový vznětový agregát z Německa. Půjde o povedený dvoulitr přímo od mateřského BMW, který by ve vrcholné verzi mohl dosahovat výkonu přes 200 koní.

Vydáno: 30.3.2009

U britského modelu Cooper byl k dispozici jediný naftový motor pod kapotou Mini Cooper D – v tomto případě šlo o povedený motor od PSA 1.6 HDi o výkonu 110k (80 kW). Německý dvoulitr by výkon měl zvednout na 150 koní, možné je i použití dvojitě přeplňovaného motoru z BMW 123d. Ten by v případném vrcholném modelu John Cooper Works Diesel mohl nabídnout výkon přesahující 200 koní.

Naftový dvoulitr, který se zřejmě objeví pod kapotou Mini Cooperu, bude v britském voze umístěn napříč. Ve své původní podobě v modelech BMW je přitom umístěn podélně.

V prototypech je naftový motor spojen s automatickou převodovkou, v sériové verzi se ale počítá s použitím standardního manuálního řazení.

Ke snížení spotřeby přispěje i populární systém Stop & Start, který dokáže samočině vypnout (a samozřejmě zapnout) motor při stání na křižovatce. Toto řešení používá stále více automobilek, aby dosáhli šnížení spotřeby i emisí.

Text: Redakce
Foto: Mini

Galerie