Možná jste čekali, že první hybridní auto vyráběné v Česku bude mít jinou značku, ale předehnal ho soused z Nošovic. Výsledkem omlazení Tucsonu je dieselový mild-hybrid, ten je ale z celé nabídky nejdražší.
Hyundai Tuscon dostává po třech letech facelift a s ním také nový motor, a sice naftový naftový čtyřválec 2.0 CRDi (185 koní) se systémem částečně hybridního pohonu, který s dieselem kombinuje elektromotor s 48V sítí. Lithium-iontové baterky mají kapacitu jen 0,44 kWh a ukládají rekuperovanou energii z brzdění, elektromotor dokáže také mírně pomoci s akcelerací silou 12 kilowattů.
Hraje se tady hlavně o spotřebu (rozumějte: papírové snížení emisí). Hyundai slibuje hospodárnost vyšší o 7 procent, tak uvidíme, jak se to projeví na reálné spotřebě v provozu.
Mimochodem, tuto hybridní techniku časem Hyundai připojí i k benzinovým motorům a vsaďte se, že v budoucnu na ní přejde většina automobilek. Nic jiného jim nezbude.
Korejské SUV z Nošovic pořídíte za 549.990 korun za základní 1.6 GDI (132 koní), silnější 1.6 T-GDI (177 koní) se střední výbavou Trikolor stojí 654.990 Kč a dalších 40 tisíc si můžete připlatit za pohon všech kol. Diesel startuje na 609.990 Kč za 1.6 CRDi (115 koní) nebo 784.900 Kč (136 koní).
Nejsilnější naftový dvoulitr (2.0 CRDi 185 koní) s vrcholnou výbavou Style stojí 809.990 korun a ve spojení s mild-hybrid technologií vyjde ještě o 30 tisíc dráž, tedy 839.990 korun.