Nejvíce zájemců o ojetý automobil si v Česku vybírá Škodu Fabia nebo Opel Astra. Podle statistik Svazu dovozců automobilů se v roce 2007 prodalo na českém trhu celkem 345 tisíc vozidel. Z toho ojetin bylo celých 213 tisíc kusů. Jejich prodej tak například oproti roku 2006 stoupl o 16 procent.
Vydáno: 27.3.2008
„Hlavní zájem je jednoznačně o škodovky,“ řekl mluvčí bazaru AAA Auto Milan Smutný.
Bestsellerem je Škoda Fabia. V těsném závěsu ji následují Felicia a Octavia. Další příčky už drží vozy zahraniční výroby. Zákazníky láká Opel Astra, Ford Mondeo, Escort nebo Renault Laguna.
Podobné statistiky mají také u Auto ESA. Jen pořadí na předních příčkách je v rámci tuzemské značky proměněné. Žebříčku vévodí Škoda Felicia následovaná Octavií a Fabií. Velký zájem je opět o Opel Astra a Fordy Mondeo, Focus a Escort.
Nejhledanější auto by tedy vypadalo podobně jako na koláži. První polovinu tvoří Škoda Fabia. Za B sloupkem už ale vůz mění tvary do Opelu Astra.
Inspirace na „slepení“ dvou vozidel přišla z Německa. Dva tamní internetové portály obchodující s ojetinami spolu postavily nejhledanější vůz. Podle jejich statistik mají totiž Němci zájem především o Volkswagen Golf III a BMW řady 3.
Serverům stačilo jen pozvat šikovné mechaniky a vůz slepený ze dvou mohl vyrazit na silnici. Vpředu VW, vzadu BMW si můžete prohlédnout internetových stránkách německého deníku Welt.
Text: Jan Markovič (autor publikoval článek také na iHNed.cz)
Foto: iHNed.cz