Nissan Note 1.4: facelift pro sympatického Japonce

TEST: Pokud tušíte, že jsme o Nissanu Note a jeho základní motorizaci už psali, pak tušíte správně. Ale nenechte se zmást, nebudeme testovat a hodnotit znovu stejný automobil, nebudeme opakovat ta samá tvrzení. Tento sympatický Japonec totiž prošel omlazovací kúrou a právě na tu se dneska zaměříme.

Vydáno: 9.12.2009

Buďme ovšem upřímní, zmíněný facelift není nijak radikální, jedná se pouze o osvěžení vnějšího vzhledu a pár drobností v interiéru. K motoru se tento zásah nedostal, takže do určité míry nakonec budeme hodnotit znovu stejný automobil. Nicméně opakování je matka moudrosti a navíc já, coby člověk mladší, který má více mladistvé energie než náš starší pan šéfredaktor (který testoval model Note poprvé), vám zcela určitě odhalím další důležité informace.

V první řadě design
Nissan Note měl už v době před faceliftem poměrně poutavé vzezření, které někteří prohlašovali dokonce až za atraktivní. Dlouhý a vysoký vůz donedávna disponoval maskou á-la předposlední Murano, velkými světlomety, zadními svítilnami protaženými do střechy a netradičně tvarovanou zadní částí střechy.

To podstatné facelift nezměnil, takže si stále můžete pořídit malé MPV s nad zavazadelníkem nečekaně rovnou střechou, do které se hluboko zakusují zadní světla. Zadní část je totiž prvkem pro vůz velmi charakteristickým a možná právě proto zůstala beze změny. Nejvíce toho designéři předělali vepředu.

Nissan Murano už dříve změnil svůj vzhled (za svůj vzor si totiž zřejmě vzal nějakou kosmickou loď), takže jeho maska už není tak “in“. Mřížka chladiče proto byla vyměněna, stejně tak byly upraveny také hlavní světlomety a nově je tvarován přední nárazník. Výsledek je jednoznačně pozitivní. Auto vypadá lépe, ostatně se na to podívejte sami.

Stále hlavně pro dlouhány

Pokud se vám ale Note ani tak nelíbí, určitě si ho prohlédněte zevnitř, než ho definitivně zavrhnete. Nissan zde totiž nabízí až nečekaně hodně místa a variabilní interiér. Ale ještě na skok zpátky k facelift, o ten tu jde přeci nejvíce. Nejmarkantnější změnou je přepracovaný přístrojový štít. Tachometr si vyměnil svou pozici s otáčkoměrem, lehce se změnila grafika, přibyl nový displej palubního počítače. Změny to nejsou nijak radikální, ale na přehlednosti určitě přidaly.

Škoda, že se alespoň trochu nezapracovalo na až příliš plastovém vzhledu všeho ostatního. Tvrdé plasty zkrátka této kategorii vládnou, co se dá dělat. Nissan Note není výjimkou, dokonce si libuje v jednom odstínu všeho a tento fakt tři kousky stříbrného plastu na volantu a palubní desce moc nezachrání. Středový panel tak ze všeho nejvíce oživovala sice malá, ale schopná navigace. Ta je součástí paketu Nissan Connect, za který si připlatíte překvapivě málo –  13 000 Kč.

S výčtem novinek jsme spolu s předchozím odstavcem skončili. Dále už se můžeme bavit o Nissanu Note tak, jak ho znáte. Se všemi jeho kladnými i zápornými vlastnostmi. Mezi ty kladné zcela určitě patří cestovní komfort. Jedinou výtku k tomuto tématu směřujeme na boční vedení sedadel, které tak trochu vůbec přítomno není. Jinak jsou ovšem sedadla příjemná. Sedí se výš, takže se pohodlně nastupuje i vystupuje a dobrý rozhled mají všichni cestující. Nissan Note nabízí také množství odkládacích přihrádek. Kromě klasických (ta před spolujezdcem je skutečně objemná) lze něco málo odložit ještě do přihrádky na palubní desce, případně pod sedák spolujezdce.

Dlouhý a hubený

Už samotný pohled na karoserii dává jasně znát dva hlavní rysy vnitřního prostoru. V podélném směru je místa až nevídaně mnoho. O tom, že je Note autem pro dlouhány snad nikdo nepochybuje. Se šířkou to ale tak slavné není. Už přední cestující jsou dost blízko u sebe, cestovat vzadu ve třech není zrovna komfortní.

České chalupáře žasnoucí nad Škodou Superb Combi a jeho nehorázným skladištěm v zadní části vozu asi příliš neuchvátí údaj o objemu zavazadlového prostoru. Pravdou je, že díky posuvné lavici lze minimální objem zvětšit o cca 200 litrů, ale stejně tak pravdou zůstává, pokud posunete lavici úplně vpřed (zavazadelník nabídne bezmála 440 l), že zadním cestujícím zbude na kolena asi tak stejně místa jako za řidičem v Toyotě iQ. Chválíme ovšem systém přepážek na dně zavazadelníku. Falešné dno tvoří dvě desky, pod které lze něco uložit, nebo je vyjmout a s jejich pomocí rozdělit zavazadelník na dva.

Když už padla zmínka o Toyotě iQ, můžeme rovnou doplnit, že hmotnostně na tom jsou oba automobily velmi podobně. Oba dva (iQ s motorem 1,33) jen lehce překonávají hranici jedné tuny. Nissan Note je zkrátka lehký automobil a právě díky tomu lze konstatovat, že základní motor o výkonu 88 koní pro vůz stačí. Není to sice žádný silák a s plně naloženým automobilem mu rychle dojde dech, ale na to, že se jedná o základní jednotku, je velmi povedený. Především chválíme jeho tichý chod a nízkou spotřebu.

Jízdním projevem patří Nissan Note k automobilům zaměřeným především na cestovní komfort. Vzhledem k vyšší stavbě karoserie je také docela logické, že boční vítr umí s vozem pěkně zacvičit. V zatáčkách se pro změnu japonské malé MPV citelně naklání. Převodovka nepatří k nejhorším, ale také zde jsou nějaké ty rezervy.

Nissan Note je sympatický automobil, který nabízí bohatý vnitřní prostor a celkem svěží vzhled za přijatelnou cenu. Decentní facelift ještě vylepšil tvář vozu a jeho prostřednictvím byly doladěny také některé další detaily. Note je tak připraven na další roky bojů o zákazníky. A pokud vás zaujal natolik, že si o něm chcete přečíst ještě něco více, není nic jednoduššího, než se podívat na náš první a podrobnější test: Nissan Note 1.4: levněji už to nejde.

 

Výsledná známka 1-

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Nissan Note se mi líbí. Cestování s ním je příjemné, ale mohl by mít větší zavazadelník. Pohodlný je pouze se čtyřmi cestujícími. Velkou pochvalu dávám základní jednotce. Je tichá a kultivovaná. Spotřeba je navíc na velmi dobré úrovni.
Dávám známku 2
Jana Jana: Jedná se o automobil pro obyčejné lidi. Upřímně musím říci, že z některých úhlů pohledu to je znát, ale to mi příliš nevadí. Cenově je totiž vůz dostupný. Navíc je ukázkou toho, že základní motorizace pro většinu potřeb postačí.
Dávám známku 2
Nikola Nikola: Design se mi příliš nezamlouval už minule. Facelift dodal automobilu lepší vzhled, ale interiér za ním stále zaostává. Je velmi šedý a plastový. Alespoň že ty sedadla mají nějaký ten barevný vzor.
Dávám známku 3-
Tomáš Tomáš: Pro mne se od minulého testu nic nezměnilo, takž pouze zopakuju, že na trochu rychlejší jízdu to vůbec není. Motor je sice povedený, ale potřeboval by trochu posílit. Kritiku opět posílám na řazení a řízení.
Dávám známku 3-
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Lukáš Dittrich
Foto: Zuzana Procházková

Konkurence v našich testech
Škoda Roomster Renault Grand Modus Citroen C3 Picasso

 


PARAMETRY

Základní cena v provedení Acenta: 283 900 Kč
Cena doplňkové výbavy:  58 500 Kč
Celková cena: 342 400 Kč

Výbava

ABS + EBD + BA, 4 airbagy, ISOFIX na zadních sedadlech, aktivní opěrky hlavy vpředu, 15“ ocelová kola, dojezdové náhradní kolo, elektricky ovládaná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, zatmavená zadní boční okna, automatické spouštění zadního stěrače při zařazení zpátečky, boční ochranné lišty v barvě karoserie, vnější kliky v barvě karoserie, manuální klimatizace, dělená a individuálně sklopná zadní opěradla 60:40, posuvná zadní lavice, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu a vzadu, výklopné stolky na zadní straně předních opěradel, schránka pod sedákem spolujezdce, 3x zásuvka na 12 voltů, kožený potah volantu a řadící páky, čalounění látka, rádio s CD + 6 repro a ovládání na volantu, elektrické ovládání všech oken, degresivní elektrický posilovač řízení, centrální zamykání, palubní počítač, oboustranně použitelná vyjímatelná police v zavazadlovém prostoru.

Doplňková výbava

Paket Premium – automatická klimatizace, zadní parkovací čidla, 15″ 6-paprsková kola z lehkých slitin, dešťový senzor sterače čelního skla + automatické spouštění světel + stěrač, zadního skla (34.500 Kč), navigační systém Niccan Connect (13.000 Kč), metalíza (11.000 kč).

NISSAN NOTE 1.4 
Objem motoru  1386 ccm
Maximální výkon  65 kW (88 k) / 5200 ot/min
Maximální točivý moment  128 Nm / 3200 ot/min
Převodovka  5stupňová manuální
Maximální rychlost  163 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  13,4 s
Udávaná spotřeba město  7,3 l / 100 km
Spotřeba mimo město  5,1 l / 100 km
Kombinovaná spotřeba  5,9 l / 100 km
Spotřeba během testu  7,4 l / 100 km
Provozní hmotnost  1092 kg
Délka / výška / šířka  4100 mm / 1550 mm / 1690 mm
Rozvor  2600 mm
Zavazadelník / po sklopení  280 l / 437 l

 

Galerie