Nissan Qashqai+2 2.0 dCi: klame tělem

Qashqai patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější SUV na trhu. U nás se standardně řadí do první trojice. Důvodů je několik. Díky dobré cenové dostupnosti je to skvělý partner SUV-chtivých řidičů, navíc velmi dobře vypadá a jak jsme zjistili v testu dieselového dvoulitru dCi, také perfektně jezdí.


Vydáno: 9.3.2011

Jízdní vlastnosti na silnici a kultivovaný i velmi šetrný chod dvoulitrového dieselového motoru dCi, byly největšími přednostmi testovaného vozu.

S 2.0 dCi k lepším zítřkům

Pod kapotou nissanu tepal dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 koní. Motor překvapoval v každém ohledu. Nejen, že dokázal velmi dynamicky cvičit i s plně naloženým autem (5 pasažérů a plný kufr), ale udivoval i spotřebou, která ani při rychlostech výrazně překračující republikový povolený limit nepřesahovala 13 litrů na sto kilometrů. Při takto ostré jízdě zvládnul naložený Qashqai na jednu nádrž bez problému dojet i přes 600 km v kombinovaném provozu.

Pokud budete trochu mírnější než my, dokážete se díky 65 litrové nádrži velmi snadno přehoupnout přes hranici 900 km na jedno tankování. Při dálniční předpisové jízdě se průměrná spotřeba pohybuje kolem 7 litrů, za což se 1,5 tunové SUV, do kterého naložíte snadno 7 lidí, vážně stydět nemusí.

Jediná výtka k motoru putuje k jeho točivému momentu. Úplně můžete zapomenout na papírových 2000 otáček při nichž motor táhne silou 320 Nm, výkon přichází až o poznání dál přibližně ve 4000 otáčkách za minutu. Musíte proto častěji řadit, ale jde spíš o zvyk a sžití s autem. Na dálnici tenhle problém potom odpadá prakticky úplně.

Městský beránek

Jakkoliv se Quasqai tváří jako SUV, tak je jeho podvozek laděný hlavně pro město. I přes příplatkové 4×4 si v terénu v autě připadáte jako na širém moři a pro off-road tedy volte jiné značky. Jízdními vlastnostmi mimo silnice nissan s přehledem poráží jak škodovácký yeti, tak Hyundai ix35.

Ve městě a na dálnici je ovšem Qashqai jako ryba ve vodě. Při vyšších rychlostech sice cítíte  nerovnosti a auto trochu houpe, ale na jeho stabilitu  to nemá prakticky vliv.

Příjemně tuhé je i řízení vozu a řazení, které klade adekvátní odpor, a vy opravdu cítíte, že jste rychlost zasadili. Pro milovníky starších „analogových“ aut je to určitě plus, pro řidiče odchované novými škodovkami naopak trochu nezvyk.

Interiér – ano i ne

Interiér vozu působí trochu rozpačitě. Pokud zvolíte dražší variantu, pyšní se automobil stylovými bílými koženými sedačkami, ohromnou panoramatickou prosklenou střechou, vynikající soundsystemem BOSE a dotykovou navigací. Na druhou stranu ovšem palubní deska působí dost stroze a interiér vůbec postrádá šmrnc zevnějšku auta. Navíc Nissan z nepochopitelných důvodů vypustil téměř všechny odkládací plochy.

Cena doplňkové výbavy není u námi testovaného vozu příliš vysoká, ale pořizovací náklady šroubuje nahoru nejluxusnější provedení Tekna, jehož části můžete s klidem oželet a zvolit třeba levnější Acenta.

Rozhodně vypustit můžete na první pohled luxusní bílé kožené čalounění, které dost pravděpodobně při rodinném ježdění přijde rychle újmě. To v námi testovaném voze bylo navíc po několika tisících ujetých kilometrech výrazně použité a určitě bude stárnout čím dál tím rychleji.

Nesmělý elegán

To se naopak nedá říci o exteriéru auta, který je výrazně nadčasový. Qashqai je decentně elegantní a z určitých úhlů až nenápadný. Je to takový nepříliš výrazný, ale vždy dobře vypadající a upravený společník. Na druhou stranu, ačkoliv jeho vzhled při faceliftu zdrsněl, Qashqai není nic pro milovníky dynamických a agresivních tvarů.

Popravdě, Nissan Qashqai+2 2.0 dCi je jedním z nejlepších aut, které jsme v posledních měsících testovali. Vedle příkladného vzhledu, pojme až sedm pasažérů (ačkoliv ti poslední dva musí být kvůli nedostatku prostoru pouze děti), výborně jezdí a má vynikající spotřebu. Na dálnici se navíc dokáže velmi slušně rozpohybovat, aniž by to nějak výrazně snižovalo komfort cestujících… Nevím, co víc si od auta pro každodenní použití a případné delší rodinné cesty přát více. 

Výsledná známka 1-

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Přesně jak píše pan redaktor, Qashqai+2 klame tělem. Zvenku vypadá, že se do něj stěží vejdou čtyři, ale nakonec zjistíte, že pohodlí zde najde hned pět pasažérů a k dispozici je ještě ohromný kufr. Třetí řada sedaček je vhodná možná tak pro batolata, ale i přesto se místa hodí. Trochu mě zklamal prostor pro řidiče, kde se vyšší člověk cítí poměrně stísněně. Dělá to hlavně nízký strop. V celku mě ale tohle SUV hodně překvapilo, takže u mě hodnocení rozhodně pozitivní. 
Dávám známku 1-
Jana Jana: Pokud budu hodnotit tuhle konkrétní verzi, tak musím negativně. Její cena je přemrštěná a naší rodině by rozhodně stačila levnější varianta. U základního provedení začínají ceny kolem 600 000 Kč a to už je docela rozumné. Rozhodně bych ale volila tenhle vynikající štrný dvoulitrový dieselový motor. Pro mě tedy tento konkrétní kousek zůstal na půli cesty k ideálu.
Dávám známku 2-
Nikola Nikola: Abych řekla pravdu, mám raději auta s dynamičtější a výraznější linkou. Tenhle Qashqai je takový nenápadný elegán, který je za všech okolností upravený. Trochu narcis řekla bych. Vzhled auta ale úplně neodsuzuji, jen si myslím, že se více hodí ke starším, usedlejším řidičům. Zato interiér je trochu zklamání. Kde nic tu nic, pouze funkční prvky, kterým navíc chybí styl i odkládací plochy. U téhle konkrétní verze zachraňuje pefektní panoramatické střešní okno a bílé kožené čalounění, které je sice nepraktické, ale moc pěkné.
Dávám známku 3
Tomáš Tomáš: Qashqai mě překvapil hlavně svým motorem. Jak dokáže 2.0 dCi s autem zacházet a s jakými výsledky je perfektní. Na dálnici pohodlně letíte 190 km/h a pořád v úplném klidu i pohodě a navíc vám to neroztrhá peněženku. Auto se trochu ztrácí v terénu. I přes jeho 4×4 to není žádná sláva a kvůli měkkému podvozku bych pro blbiny mimo silnice volil určitě jinak. Celkově v zato, jako městská kára docela solidní, jako auto na blbnutí nepoužitelné.
Dávám známku 3
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých.

Text: Pavel Cyprich
Foto: Matěj Žovinec


PARAMETRY

Základní cena v provedení Název: 712 500 Kč

Cena doplňkové výbavy:  88 500 Kč

Celková cena: 791 000 Kč

Výbava

Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předepínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, aktivní opěrky hlavy vpředu, výškově nastavitelné, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předepínačem a omezovačem zatížení, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, bezpečnostní sloupek volantu s výškovým a podélným nastavením, imobilizér, 17″ kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R17, sada pro opravu pneumatik, prosklená zatmavená střecha s UV filtrem s elektricky zatahovatelnou roletou, zatmavená skla zadních bočních oken, střešní ližiny, xenonové světlomety s automatickým nastavením výšky, přední mlhová světla, elektrická, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, nárazníky v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, dvouzónová, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, přední loketní opěrka, posuvná, zadní sklopná sedadla v poměru (40/20/40), 3tí řada sedadel sklopná do zavazadlového prostoru, středová loketní opěrka vzadu, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, hliníkové pedály, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce s osvětlením, elektrická zásuvka 12V, Nissan Connect (5″ barevné LCD, USB – MP3, iPod, 6 reproduktorů, dotyková obrazovka) + zadní parkovací kamera, BOSE audio systém s 1 CD a 7 reproduktory, bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, denní počítač ujetých kilometrů, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce vpředu, chlazená odkládací schránka před spolujezdcem

Doplňková výbava

Kožená sedadla (+25.000,- Kč), metalický lak (+13.500,- Kč), ALL-MODE 4×4 pohon (+50.000,- Kč)

NISSAN QUASHQAI 2.0 DCI TEKNA
Objem motoru  1995 cm3
Maximální výkon  110 kW (150 k) / 4000 ot. min.
Maximální točivý moment  320 Nm / 2000 ot. min.
Převodovka  6MT
Maximální rychlost  189 km
Zrychlení z 0 na 100 km/h  10,5 s
Udávaná spotřeba město  8,8 l
Spotřeba mimo město  5,7 l
Kombinovaná spotřeba  6,8 l
Spotřeba během testu  10 l
Provozní hmotnost  1696 kg
Délka / výška / šířka  4541 / 1645 / 1783 mm
Rozvor  2765 mm
Zavazadelník / po sklopení  450 / 1520 l

 

Galerie