Nová Škoda Octavia 3 byla představena. Foto uvnitř

Fotografie nové generace Škody Octavie zaplavily svět, a pro česká média se na okamžik stalo její představení tématem číslo jedna. Aby ne, předchozích dvou generací Octavie prodala česká automobilka více než 4,5 milionu a stala se v mírné nadsázce národním pokladem. Třetí generace by ráda na tyto úspěchy navázala, a má pro to několik jasných argumentů. Pojďme se na ně podívat.


Vydáno: 12.12.2012

Představení třetí generace Octavie se v Mladé Boleslavi zúčastnilo více než 300 novinářů z celého světa. A dočkali se povedeného designu, který si můžete prohlédnout na fotkách níže, a řady dalších novinek. Automobilka Škoda chce v nižší střední třídě nabídnout extrémně velký prostor pro cestující a zavazadla, přitom je více než o 100 kg lehčí.

Co do prostoru bude opravdu hledat konkurenci jen těžko. Octavia oproti druhé generaci výrazně narostla do délky (+90 mm) i šířky (+45 mm), rozvor náprav narostl vůči o 108 mm, což se projevilo hlavně na zadních sedačkách. Kromě toho nová Octavia nabídne extrémně velký zavazadlový prostor: 590 litrů.

Kompletní sada bezpečnostních systémů

Nabídka bezpečnostních pomocníků překonává i o třídu vyšší Škodu Superb. Octavia dostala systémy z Volkswagenu Golf sedmé generace, například multikolizní brzda, která zpomalit vozidlo, jestliže se po nehodě dále pohybuje, aktivní kapota na ochranu chodců, asistent pro hlídání nežádoucího opuštění jízdního pruhu, asistent rozpoznávající únavu řidiče nebo devět airbagů včetně kolenního a bočních.

Pohodlí doplní i adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, parkovací asistent pro parkování do řady, rozpoznávání dopravních značek, panoramatická střecha nebo bezklíčový vstup do vozidla. Nové Octavii nebude chybět ani systém na změnu jízdních režimů Driving Mode Selection, kterým již disponuje nový Golf a Seat Leon.

Koncernové motory, RS, CNG i 4×4

Pod kapotou se zatím objeví čtyři benzinové a čtyři naftové motory. Nejúspornější dieselový motor z řady Greenline 1,6 TDI se chlubí průměrnou spotřebou jen 3,4 l/100 km (jsme zvědaví, jak to bude v praxi). Nejslabším motorem je benzinový 1,2 TSI s výkonem 63 kW (86 koní), na pozici nejsilnějšího zatím spočine benzínová 1,8 TSI s výkonem 132 kW (179 koní). Nepochybně časem přibude i verze RS, od níž očekáváme silnější motor, než byl dosud (současná Octavia RS 2.0 TFSI nabízí výkon 200 koní).

S odstupem chce Škoda na trh uvést i agregáty s pohonem na zemní plyn CNG. Všechny motorizace, kromě prvních dvou základních, budou vybaveny systémem Stop Start. Kromě manuálních převodovek bude k dispozici i dvouspojkový automat DSG a verze s pohonem všech čtyř kol. Zadní náprava bude mít dvě varianty – v závislosti na vybrané motorizaci buď klasickou nápravu s torzní příčkou, nebo víceprvkové zavěšení kol. 

Automobilka Škoda počítá s novou Octavií jako s globálním vozem. S drobnými úpravami se dostane nejen na trhy v Evropě, ale i Číně nebo Indii.

Cenu nového modelu má Škoda oznámit v lednu příštího roku. Startovní cenu očekáváme na hranici dnešního modelu, tedy kolem 330 tisíc, za nejvyšší modifikace by mohla dosáhnout i na milion.

Text: Redakce
Foto: Škoda Auto

Galerie