Dvacet let po ukončení výroby postavilo Porsche novou 911 Turbo 993. Bohužel jen jednu.
Poslední model 911 Turbo se vzduchem chlazeným motorem sestavilo oddělení Porsche Classic z původních, originálních dílů. Technici mohli využít více než 6500 originálních dílů, které Porsche Classic nabízí pro vozidla typu 993.
Poslední vzduchem chlazené Porsche
Porsche 911 se vzduchem chlazeným šestiválcem a dvěma turby má 450 koní. Karoserie má charakteristické boční otvory pro přívod vzduchu z typu 993 Turbo S, které se v roce 1998 dodávaly na přání i pro model 911 Turbo.
Bohužel ale tohle auto nemůže na silnice a stejně nejspíš skončí v nějaké sbírce, v říjnu bude vydražen ve prospěch nově založené nadace Ferry-Porsche-Stiftung.
Den, kdy šel automobilismus smykem
Typ 993 je dodnes velmi žádaným automobilem s mimořádně vyzrálou a spolehlivou technikou. A nevšední agilitou, protože jako první generace modelu 911 obdržel hliníkový podvozek nové konstrukce. Varianta Turbo byla poprvé vybavena agregátem, přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který měl v roce 1995 nejnižší emise na světě ze všech pohonů pro sériově vyráběné automobily.
Z doby, kdy auta byla ještě auty
Výroba unikátního automobilu trvala celkem jeden a půl roku. Skelet karoserie nejprve absolvoval stejný proces nanášení ochrany proti korozi a laku jako současná sériově vyráběná vozidla. Následně vznikl v renovační dílně Porsche sběratelský kousek, který smontovali a optimálně nastavili odborníci oddělení Porsche Classic.
Do zádě uložili zcela nový motor 3,6 litru se dvěma turbodmychadly v tehdy nejvyšší výkonové verzi s 331 kW (450 k). Ze sortimentu originálních dílů pochází rovněž mechanická převodovka a pohon všech kol. Ručně vyražený VIN navazuje na výrobní číslo „devětsetjedenáctky“, která v roce 1998 sjela z montážní linky jako poslední sériově vyrobený vůz typu 993 Turbo.