Nové dvacet let staré auto. Porsche vyrobilo vzduchem chlazenou 911 Turbo

Dvacet let po ukončení výroby postavilo Porsche novou 911 Turbo 993. Bohužel jen jednu.

Poslední model 911 Turbo se vzduchem chlazeným motorem sestavilo oddělení Porsche Classic z původních, originálních dílů. Technici mohli využít více než 6500 originálních dílů, které Porsche Classic nabízí pro vozidla typu 993.

Poslední vzduchem chlazené Porsche

Porsche 911 se vzduchem chlazeným šestiválcem a dvěma turby má 450 koní. Karoserie má charakteristické boční otvory pro přívod vzduchu z typu 993 Turbo S, které se v roce 1998 dodávaly na přání i pro model 911 Turbo.

Bohužel ale tohle auto nemůže na silnice a stejně nejspíš skončí v nějaké sbírce, v říjnu bude vydražen ve prospěch nově založené nadace Ferry-Porsche-Stiftung.

Typ 993 je dodnes velmi žádaným automobilem s mimořádně vyzrálou a spolehlivou technikou. A nevšední agilitou, protože jako první generace modelu 911 obdržel hliníkový podvozek nové konstrukce. Varianta Turbo byla poprvé vybavena agregátem, přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který měl v roce 1995 nejnižší emise na světě ze všech pohonů pro sériově vyráběné automobily.

Z doby, kdy auta byla ještě auty

Výroba unikátního automobilu trvala celkem jeden a půl roku. Skelet karoserie nejprve absolvoval stejný proces nanášení ochrany proti korozi a laku jako současná sériově vyráběná vozidla. Následně vznikl v renovační dílně Porsche sběratelský kousek, který smontovali a optimálně nastavili odborníci oddělení Porsche Classic.

Do zádě uložili zcela nový motor 3,6 litru se dvěma turbodmychadly v tehdy nejvyšší výkonové verzi s 331 kW (450 k). Ze sortimentu originálních dílů pochází rovněž mechanická převodovka a pohon všech kol. Ručně vyražený VIN navazuje na výrobní číslo „devětsetjedenáctky“, která v roce 1998 sjela z montážní linky jako poslední sériově vyrobený vůz typu 993 Turbo.

Galerie