Oblíbený Fiat Panda dorazí na evropský trh ve své nové, čtvrté generaci už letos na jaře, a to jako čistý elektromobil.
Fiat Panda 2013 má podle aktuálních informací soupeřit s nejdostupnějšími elektromobily na trhu: Volkswagen e-Up! a Dacia Spring.
Elektrický Fiat Panda za půl milionu?
Malý Volkswagen se dal pořídit za cenu kolem 600 tisíc Kč, Dacia se prodává za zhruba 500 tisíc Kč včetně DPH. A ještě pro srovnání jedno číslo, malý elektrický Fiat 500e se aktuálně v Česku nabízí za 723 tisíc Kč s malou baterií o velikosti 23,8 kWh.
Nová Panda by měla být cenově níž, než prémiovější Fiat 500e. Aktuální třetí generace Fiatu Panda začíná na částce 340 tisíc Kč ve verzi 1.0 Firefly 70 k. Elektrická Panda bude určitě dražší, hlavně kvůli drahým bateriím. Pokud se ale podaří udržet cenovku mezi 500-600 tisíc Kč, může to být úspěch.
Segment malých levných elektromobilů dnes prakticky neexistuje a pokud se někomu v Evropě podaří nabídnout solidní elektrické auto s rozumným dojezdem a cenovkou kolem půl milionu korun, může počítat se slušnými prodeji. Svědčí o tom i zájem o Dacii Spring, která, ač s omezeným dojezdem a navzdory své levné konstrukci, boduje v počtu objednávek.
Návrat ke kořenům Fiatu Panda
Nový Fiat Panda má designově z konceptu Fiat Centoventi z roku 2019 (na fotkách v galerii).
Provedení můžeme čekat spartánské, s převahou plastů v interiéru a levnějších technických řešení. Tím se Fiat Panda vrátí ke kořenům, kdy její první hranatá generace se vyráběla od roku 1980 více než 20 let (do roku 2003) a bodovala právě díky jednoduché (a zastaralé) technice a své dostupnosti.
Fiat Panda se může spolehnout na popularitu svého ikonického jména, a když se koncernu Stellantis podaří udržet cenu na rozumné úrovni, může slavit úspěch.