Nový Peugeot 107: první jízdní dojmy

Nejmenší z modelové řady Peugeotu přišel na trh v roce 2005. Během tří let si vůz získal velké množství zákazníků. Nedávno přišla první modernizace, která by měla tento úspěch podpořit a počet prodaných vozů ještě navýšit. Během nedávné návštěvy kolínské továrny jsme si faceliftovou 107 vyzkoušeli.

Vydáno: 17.12.2008

S úplně novými vozy jsme vyrazili na testovací okruh, který leží hned vedle výrobní haly TPCA. Samozřejmě ještě před jízdou proběhla důkladná prohlídka automobilu. Co je tedy nového?

Je to drsňák

“Vůz už není tak roztomilý“ prohlásila jedna z přítomných dam. Může za to nový nárazník. Díky němu už nemá automobil široký úsměv, ale širokou tlamu ve stylu ostatních modelů značky. Po stranách dostal nárazník navíc ještě dva menší otvory. Někteří hodnotí tyto změny jako přehnané, jiní je přijali s tím, že vůz prostě a jednoduše dospěl. Za sebe mohu říci, že skutečnost až tak hrozná není. Nová sto-sedmička vypadá o poznání dynamičtěji, což byl zřejmě cíl Peugeotu.

Exteriér nabídne ještě pár drobností jako jsou nové kryty kol nebo nové barvy – modrá Electra a oranžová Mandaline, kterou mělo jedno z testovaných vozidel. Interiér také prošel modernizací. V nabídce přibylo nové čalounění, rovněž sedačky potažené kůží a alcantarou mají nové provedení.

Jednoduchý, levný, plastový

Vnitřní prostor je jednoduchý, to není žádná novinka a hodně ladí s barvou exteriéru. Za volantem se schovává jediný sdružený přístroj. Během krátké jízdy jsem měl trochu problémy se na něm orientovat, ale dost možná je to otázka zvyku. Středový panel obsahuje nový, oranžově podsvícený centrální ovladač pro topení a klimatizaci. Všechno dohromady působí celkem prakticky, ale také dosti lacině a tak nějak jsem měl pocit, že by mi ovladač mohl lehce zůstat v ruce.

Na silnici se neztratí

Takže vzhůru na testovací trať. Musím uznat, že toto městské vozítko se opravdu snaží. Bohužel okruh na kterém jsme jezdili mnoho poznatků nepřinesl, protože obsahuje dvě takzvané “vracečky“ a dvě rovinky. Na nich dokazoval francouzský prcek, že tisková zpráva hovořící o automobilu, který se na dálnici neztratí, nebyla úplně zcestná. Ihned po výjezdu ze zatáčky vůz ochotně zrychlil až na limit daný okruhem.

Kromě zmíněné tratě jsme mohli vyzkoušet ještě dvě místa ležící v její těsné blízkosti. Čtyři sta metrů dlouhá plocha posloužila jako zkouška brzd. Výsledek? Ano, na první dojem se zdá být vše v naprostém pořádku. Opravdu ostré brždění zvládl vůz bez nejmenších problémů. Druhým místem, kam jsem s vozem zavítal byla část silnice simulující různé povrchy od hrubého asfaltu až po příčné nerovnosti. Zde už tolik chvály vznést nemůžeme, protože se v interiéru okamžitě začaly rozléhat nepříjemné pazvuky.

Nový Peugeot 107 je zase o kousek dospělejší, vychytal pár much, všemožné věci zlepšil. Pomineme-li neduhy související s nízkými výrobními náklady, máme tu zajímavé městské vozidlo. Cena základního modelu byla stanovena bez stokoruny na 215 000 Kč.

Text a foto: Lukáš Dittrich

Galerie