TEST: Před více než deseti lety přišel na motoristický svět následovník po všech stránkách úspěšného modelu 205. O stupeň vyšší řada ovšem svého předchůdce předčila téměř ve všem. A jak na tom bude současná dvěstěsedmička? Ta to bude mít s překonáním Peugeotu 206 těžké, protože ten se do důchodu stále ještě nechystá.
Vydáno: 5.8.2009
Samozřejmě se bavíme především o prodejním úspěchu. Peugeot 206 si za dobu své existence vybralo přes šest milionů majitelů, stal se úspěšným průkopníkem karoserie kupé-kabrio a v oblasti motoristického sportu také nevyšel naprázdno. Proč tedy stahovat z nabídky něco, co je tak úspěšné, obzvlášť v době, kdy je moderní si udržovat v nabídce nějaký ten postarší model, který bude zastávat roli lidového vozítka dané značky (viz. Octavia Tour, Renault Clio Storia apod.).
Něco navíc
Přesně takovou funkci dostal Peugeot nově označovaný jako 206+. Ptáte se, proč bylo přidáno plus? Odpověď je snadná. Po velmi dlouhém působení tohoto automobilu na trhu, které se odehrálo téměř beze změn, nakonec přece jen přišel čas na nějaký ten výraznější facelift. Na starou a povedenou karoserii byla naroubována nová příď (samozřejmě ve stylu mladšího brášky), vzadu se změnily koncové svítilny a mlhovka se, bohužel, přemístila z prostřed nárazníku ke kraji.
Modernizován byl také interiér. Například takový přístrojový štít pochází z novější dvěstěsedmičky a především byl upraven podvozek. Ten je nyní o něco tvrdší, ale neradujte se, stále je více komfortní a nedává velké předpoklady pro svižnou jízdu, což ovšem nevadí, protože vaše touhy po hrátkách na silnici utne už pohled do technického průkazu na hodnotu maximálního výkonu, která se rovná 60 koním.
Stále elegán
Přestože se nelze ubránit dojmu, že původní dvěstěšestka byla hezčí, i na současné provedení se dobře kouká. Postarší Peugeot boduje především u žen, nebo alespoň takový dojem jsme získali během našeho testu. Zepředu ho rozeznáte od modelu 207 pouze díky charakteristickému otvoru pro přívod vzduchu na kapotě. Ostatní úhly pohledu už vás na pochybách nenechají, ale stále jsme se nemohli zbavit dojmu, že některé nové prvky na staré karoserii příliš nesedí. Výsledek ovšem i tak můžeme hodnotit jako pěkný.
I díky faceliftu úspěšně maskuje nadčasová karoserie svůj věk, ale první pohled do interiéru uvede vše na pravou míru. A nemusíte se vlastně ani dívat dovnitř, stačí zmáčknout tlačítko pro odemykání. Vůz se odemkne za doprovodu hlasitého prásknutí. Takový humbuk kolem odemykání dveří nedělala snad ani Dacie.
Interiér postaru
Interiér jako takový se také dočkal, jak už jsem napsal, nějaké té modernizace. Výsledek bude horko těžko zapírat, že má za sebou více než deset let působení na trhu. Přihlédneme-li k cenové kategorii, do které se vůz řadí, pak můžeme pochválit na pohled docela pěknou palubní desku s přehledným přístrojovým štítem. Cestující jistě také potěší nečekaně velká schránka před spolujezdcem.
Dále už pouze v duchu retro a tak nějak si říkám, jestli by se tento vůz nehodil do naší nové rubriky věnované automobilové minulosti. Tak například pevný volant nenastavíte ani v jedné ose, na ovládání elektrických oken prostřednictvím rozměrných „čudlíků“ jsme si také museli zvykat a ostatní plasty, kromě palubní desky, mnoho krásy nepobraly. Na některých místech se odhaluje holý plech a tak podobně. Ale nedivte se, máme tu přece lidové vozítko.
Přizpůsobte se
Pokud tedy nepatříte k průměrně rostlé populaci, místo za volantem si svému ideálu nepřizpůsobíte, ale naopak se budete muset přizpůsobit vy. Sedadla jsou vcelku příjemně měkká a není problém zde trávit i vícehodinové jízdy. Zadní cestující se budou muset uskromnit, osobně jsem vzadu nenašel dostatek místa ani v oblasti kolen, ani okolo hlavy.
Zavazadelník je pro daný automobil určitě dostatečný, k němu výhrady nemáme. Jen bych se rád seznámil s tím, kdo měl nápad vytvořit na pátých dveří výřezy pro zadní světla, protože tím vznikl velmi ostrý roh o který jsem se, samozřejmě v rámci testu a z obětavosti pro vás, naše čtenáře, uhodil. Velmi se divím, že nemám díru v hlavě ještě teď.
Slabší, ale povedený
Peugeot 206+ se vyrábí celkem se třemi motorizacemi. Český zákazník má situaci daleko jednodušší, protože se u nás vůz prodává pouze se základním motorem o objemu 1,1 litru a maximálním výkonu 60 koní. Možná že to někoho překvapí, ale tento poněkud slabý agregát od nás dostává pochvalu.
Vůz totiž není určen na dlouhé a rychlé cesty, daleko lépe se cítí ve městě a zde vám motor bohatě postačí a ještě oceníte jeho tichý a kultivovaný chod doplněný o nízkou spotřebu. Mimo město je radno pohybovat se okolo 100 km/h a přibližně 3000 ot./min. Jakmile budete chtít přidat, motor rychle ztrácí dech. A pokud máte nervy na to, abyste trápili motor ve vysokých otáčkách a ždímali jej jen proto, že chcete jet kýžených 130 km/h, pak se budete u čerpací stanice asi divit.
Nespěchat
Pro pohodové cestování je připraven také podvozek a nakonec i řízení. Technika stará přes deset let zůstala zachována, jen se trochu přitvrdilo. Vůz je tak oproti dvěstěšetce bez pluska o něco stabilnější, stále se ale více houpe a nemyslete si, že s ním budete moci řezat zatáčky jako Marcus Grönholm nebo Richard Burns.
Řízení nelze označit jinak než jako přeposilované a francouzské bez kousku citu. Pětistupňová převodovka nakonec docela obstála, i když bychom k ní také měli výhrady. Daleko více nám vadily jiné věci a hlavně jsme si na ní nakonec zvykli.
Při pohledu do poznámek týkajících se dnešního testu je jako poslední uvedeno: „asi to bude levný“. Jenže to bylo psáno v provozu a můj odhad se tak trochu nepotvrdil. Ano, Peugeot 206+ patří k těm levnějším automobilům na trhu, jenže základní cena pětidveřového provedení 229.900 Kč to tak úplně nepotvrzuje.
Především proto, že za tuto cenu lze koupit podobně vybavený pětidveřový hatchback a nemusíte si chodit ani pro lidovou Dacii Sandero. Ta sice není tak hezká jako Peugeot, ale z uživatelského hlediska má v mnoha ohledech navrch a především za cenu srovnatelnou s dnes testovaným vozem nabídne povedený dieselový motor 1.5 dCi. Jako takový rozumný kompromis stojí za vyzkoušení dle našeho názoru například Hyundai i20.
Peugeot 206+ není špatné auto. Má povedený design a skromnější řidiče potěší také tichým motorem. Za obnos, který by bylo potřeba vydat v případě dnes testovaného kousku můžete získat možná ne tak pěkný, ale rozhodně modernější vůz, který se bude přinejmenším chovat na silnici daleko jistěji. Ano, pomineme-li vše ostatní, pak nám připadá jako největší nevýhoda cena. A to je u modelu takzvaně lidového docela problém.
Výsledná známka 2-
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Nedá se nic dělat, mně se Peugeot 206+ příliš nelíbí. Starší technika je znát, je poměrně malý a příliš praktický také není. Já si nemohu pomoci, pokud bych si měl vybrat, jednoznačně jdu pro Dacii Sandero se silnějším a úspornějším turbodieselovým motorem. Dávám známku 3 |
![]() |
Jana: Peugeot 206+ je milé autíčko. Líbí se mi svým vzhledem a nemám žádné zvláštní výhrady ani k interiéru. Za plus považuji také malý, tichý a úsporný motor. Opravdu jediná věc, která mi trochu vadí, je přeci jen trochu vyšší cena. Být o pár desítek tisíc levnější, je to pro mne jasná volba. Dávám známku 2 |
![]() |
Nikola: Peugeot 206 vždy byl pěkným automobilem a to samé platí také o současné provedení. To sice ztratilo něco ze svého původně roztomilého výrazu, i tak se mi velice líbí. To se ale nedá říci o interiéru. Zde jsou velice znát rozdíly mezi původními a novými částmi. Vím, že se jedná o levný automobil, ale i tak bych si dokázala představit lepší zpracování interiéru. Dávám známku 2 |
![]() |
Tomáš: Kdepak, tohle není auto pro mne. Možná se budete divit, ale já bych snad radši tu malou stodemičku. S tou byla zábava. Mohl jsem motor točit, jak jsem chtěl a užívat si muší váhu automobilu. To v tomto případě neplatí. Motor je líný, řízení necitlivé a podvozek také nic moc. Pro nějakou ženu to je asi dobrý vůz, pokud máte v plánu občas vyjet z města, pak bych se přikláněl k jiným alternativám. Dávám známku 3- |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Lukáš Dittrich
Foto: Zuzana Procházková
PARAMETRY
Základní cena v provedení Urban: 229 900 Kč
Cena doplňkové výbavy: 47 700 Kč
Celková cena: 277 600 Kč
Peugeot 206+ 1.1 5dv. Urban | |
Objem motoru | 1124 ccm |
Maximální výkon | 44 kW (60 k) / 5500 ot./min |
Maximální točivý moment | 94 Nm / 3300 ot./min |
Převodovka | 5stupňová manuální |
Maximální rychlost | 159 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 16,1 s |
Udávaná spotřeba město | 8,0 l / 100 km |
Spotřeba mimo město | 4,5 l / 100 km |
Kombinovaná spotřeba | 5,7 l / 100 km |
Spotřeba během testu | 7,5 l / 100 km |
Provozní hmotnost | 1020 kg |
Délka / výška / šířka | 3872 mm / 1453 mm / 1669 mm |
Rozvor | 2443 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 245 l / 1130 l |