Peugeot 508 RXH: hybridní čtyřkolka do terénu

Peugeot 508 dostal svoji vrcholnou verzi: RXH. Novinka představuje crossover s pohonem všech kol a hybridním, diesel-elektrickým pohonem HYbrid4, známý už z modelu 3008. Je to tedy obdoba známého „allroadu“, vycházející z kombi Peugeot 508 SW, oproti němu má ale navíc slušivé plastové doplňky v podobě lemů blatníků, nástavců prahů a nových nárazníků. A hybridní motor.

Vydáno: 15.7.2011

Hurá do terénu
Designových změn se odehrálo dost: novinka dostala plastové lemy blatníků, nástavce prahů a nové nárazníky, přední maska obsahuje celkem až šest pásů diod určených pro denní svícení. Úprava tvaru se dotkla i masky chladiče. Auto stojí na osmnáctipalcových litých kolech.

Fotografie interiéru nebyly zveřejněny, Peugeot ale hovoří o specifickém barevném ztvárnění vnitřního prostoru s dekory s bronzovým odstínem. Základní výbava bude bohatá, její součástí bude kromě navigace, panoramatické skleněné střechy také třeba bezklíčové odemykání i startování nebo head-up displej.

Hybridní čtyřkolka
Důležitou novinkou je ale hlavně motor. Peugeot 508 RXH je po modelu 3008 druhým zástupcem značky, který dostal diesel-elektrický pohon všech kol HYbrid4. Ten funguje takto: zatímco turbodiesel 2.0 HDI s výkonem 120 kW (163 koní) pohání přední kola, elektromotor posílá 27 kW (37 koní) na zadní. Kombinovaný výkon tohoto systému představuje 147 kW (200 koní) a točivý moment 450 Nm.

Vozidlo je schopno jezdit v čistě elektrickém režimu, nabídne ale i další tři jízdní módy: Auto, Sport a Offroad. Průměrná spotřeba nafty prý bude jen 4,2 l/100 km a emise CO2 pouhých 109 g/km. 

Peugeot 508 RXH se veřejnosti představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje se dostane na jaře příštího roku.

Text: Redakce
Foto: Peugeot

Galerie