Uvniřt video: Peugeot se do renovace své značky pustil plnou silou. Francouzská automobilka nejen v pátek představila nové výraznější logo, přišla také s jiným sloganem. To vše je součástí marketingu, který by jí měl pomoci stát se třetím největším prodejcem aut na světě. Prvním velkým krokem je ale závazek, že do roku 2012 uvede na trh 14 nových modelů.
Vydáno: 11.1.2010
Peugeot se snaží ukázat, že mu nejde jen o výrobu aut, ale také o emoce, které jejich řidiči budou zažívat. Proto z lvíčka na modrém podkladu vzniklo plastické kovově vypadající logo na bílém pozadí. Doprovází ho slogan Motion & Emotion, který funguje v anglickém i francouzském jazyce.
Značka jako taková slaví 200 let své existence, Peugeot nebyl vždycky jen automobilkou. I dnes jsou součástí jeho výroby kromě vozů také jízdní kola nebo skútry. Při té příležitosti představil Peugeot kocept futuristicky vypadajícího kola nebo skútru na elektrický pohon.
Hlavním odvětvím je pro Peugeot automobilový průmysl. V celosvětovém žebříčku prodejů stojí na desátém místě. Jeho šéfové si dali pěkně těžký cíl. Do roku 2015 se stát třetím největším prodejcem automobilů na světě. A to nebude vůbec žádný med.
Jednou z možností, jak toho chtějí dosáhnout je závazek, že mezi lety 2010 a 2012 uvedou na trh 14 nových modely (ne všechny budou určeny pro evropský trh). Během páteční prezentace se tak potvrdilo, že by mohly vzniknout modely na základě malého městského konceptu Peugeot BB1 nebo elektrického kompaktu vzniklého ve spolupráci s Mitsubishi nazvaného iOn.
Velký zájem vyvolalo také první představení konceptu Peugeot SR1. Zajímavě vypadající roadster pohání hybridní soustrojí skládající se z naftového motoru a elektromotoru. Konceptu SR1 jsme věnovali samostatný článek.
Text: Jan Markovič
Foto: Peugeot