Porsche 911 Carrera dostalo další porci koní pod kapotu

Německá automobilka Porsche omladila svůj ikonický model 911. Jak je u ní už zvykem, facelift se na designu exteriéru příliš neprojevil. Co je ale důležitější, jsou úpravy, které se odehrály pod kapotou. Každá verze dostala pěknou dávku koní navíc.

Vydáno: 9.6.2008

Pro všechny motory nyní platí, že mají přímé vstřikování, které se postaralo o nižší produkci emisí. Nebudem to tu ale ekologicky rozebírat a předstírat, že nás nezajímá hlavně fakt, že díky tomu vzrostl počet koní o 20 na 345.

V ostřejší verzi Porsche 911 Carrera S, která má motor o objemu 3,8 litru dostala dávku 30 koní na 385. Shodně se zvýšil i točivý moment. U „běžné“ verze na 389 Nm u Eska na 420 Nm.

Dobře jsou na tom nové 911 i se spotřebou. V průměru by si měly říct o 9,8 litru na 100 km, Carrera S o 11.

O komunikaci s převodovým soustrojím se bude starat sedmistupňový systém PDK. Díky jeho lehkosti a už zmíněnému nárůstu koňských sil a točivého momentu, dokáže 911 zasprintovat na stovku za 4,7 sekundy, ve verzi S za 4,5 sekundy.

Pokud vás změny zaujaly natoli, že se už běžíte zapsat do schowroomu, počítejte s cenou, která začíná na 69 600 eurech, tedy asi 1 740 000 korun. Carreru S a Cabriolet seženete od 78 000 EUR (1 950 000 korun) a pokud tyto dva vozy sloučíte dohromady na Carrera S Cabriolet, připravte si nejméně 88 000 EUR, 2 200 000 korun.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Galerie