Představte si, že na světě existují lidé, kterým nestačí ani výkon 500 koní od „běžného“ Turba. Pro ně se poprvé za posledních pět let objevilo Porsche 911 Turbo S. Jde také o první případ v modelové generaci 997. Jak bývá v označení zuffenhausenských zvykem, má být silnější a ještě s lepším řízením.
Vydáno: 9.2.2010
Porsche 911 Turbo, které jsme na podzim testovali v Portugalsku, má výkon 500 koní. Stačilo ale zvětšit plnící tlak turbodmychadel a síla u verze S vzrostla na celých 530 koní. To má za následek zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 3,3 sekundy, maximální rychlost je 230 km/h. Jen pro porovnání, Turbo S porazí ve sprintu na stovku i slavné 911 GT2 (3,7 s.).
K tomu, abyste vaše nové Porsche 911 Turbo S hned neposlali do první jabloně u cesty bude sloužit nejen pohon všech kol, ale i systém Porsche Torque Vectoring. Samozřejmostí jsou masivní keramické brzdy a dvouspojková převodovka PDK.
Porsche 911 Turbo S se představí za necelý měsíc na autosalonu v Ženevě, krátce poté se pak dostane do prodeje. Cena za kupé byla stanovena na 173.241 eur (4,5 milionu korun) a za Turbo S Cabriolet 184.546 eur, tedy asi 4,85 milionu korun.
Text: Redakce
Foto: Porsche