Porsche 914, které bylo uvedeno před čtyřiceti lety, tehdy doplnilo řadu 911 jako její levnější varianta. Stejně by tomu mohlo být dnes, kdy by nástupce modelu 914 představoval nejlevnější Porsche v historii. Navíc by s ním Porsche vyřešilo hned dva problémy: oslovilo by jím nové zákazníky a současně by snížilo průměrné emise svých modelů.
Vydáno: 16.9.2008
Porsche 914 bylo zkonstruováno ve spolupráci s Volkswagenem a podobnou cestou by mohl jít jeho nástupce i dnes. Volkswagen prý na nejlevnějším Porsche už pracuje, ale jde zatím o nepotvrzené informace.
Starý 914 měl motor uprostřed, podobně jako některé současné modely od Porsche. Původní čtyřválcový boxer s objemem 1,7 litru a výkonem 80 koní byl zvětšován až na finální šestiválec 2,0 litru s výkonem 110 koní.
I v případě obnovení nejlevnějšího modelu se dá počítat s nasazením čtyřválcového motoru. Je to logické v okamžiku, kdy Porsche plánuje používat čtyřválec i v silnějším a exkluzivnějším modelu 911, o čemž jsme včera informovali. V úvahu připadá i možnost motorizace z nabídky VW, například 2.0 TFSI.
A nakonec možná ta nejdůležitější informace: cena nástupce 914 by se měla udržet pod hranicí 35.000 eur, což při současné síle koruny znamená, že opravdové Porsche by se dalo pořídit už za zhruba 850.000 korun – a to by znamenalo opravdu velmi příznivou cenu.
Text: Redakce
Foto: Wikipedia, P914.com, autocult.com.au, carfolio.com