Porsche uvažuje o oživení modelu 914. Přichází nejlevnější Porsche?

Porsche 914, které bylo uvedeno před čtyřiceti lety, tehdy doplnilo řadu 911 jako její levnější varianta. Stejně by tomu mohlo být dnes, kdy by nástupce modelu 914 představoval nejlevnější Porsche v historii. Navíc by s ním Porsche vyřešilo hned dva problémy: oslovilo by jím nové zákazníky a současně by snížilo průměrné emise svých modelů.

Vydáno: 16.9.2008

Porsche 914 bylo zkonstruováno ve spolupráci s Volkswagenem a podobnou cestou by mohl jít jeho nástupce i dnes. Volkswagen prý na nejlevnějším Porsche už pracuje, ale jde zatím o nepotvrzené informace.

Starý 914 měl motor uprostřed, podobně jako některé současné modely od Porsche. Původní čtyřválcový boxer s objemem 1,7 litru a výkonem 80 koní byl zvětšován až na finální šestiválec 2,0 litru s výkonem 110 koní.

I v případě obnovení nejlevnějšího modelu se dá počítat s nasazením čtyřválcového motoru. Je to logické v okamžiku, kdy Porsche plánuje používat čtyřválec i v silnějším a exkluzivnějším modelu 911, o čemž jsme včera informovali. V úvahu připadá i možnost motorizace z nabídky VW, například 2.0 TFSI.

A nakonec možná ta nejdůležitější informace: cena nástupce 914 by se měla udržet pod hranicí 35.000 eur, což při současné síle koruny znamená, že opravdové Porsche by se dalo pořídit už za zhruba 850.000 korun – a to by znamenalo opravdu velmi příznivou cenu.

Text: Redakce
Foto: Wikipedia, P914.com, autocult.com.au, carfolio.com

Galerie