Dacia pokračuje v rozšiřování své výrobní řady a uvádí na trh rozměrný pětidveřový hatchback Sandero. Hlavní devízou nového modelu je dostatečně velký vnitřní prostor ve spojení s více než zajímavou cenou, začínající pod dvěma sty tisíci korunami. V České republice bude Dacia Sandero uvedena na trh 1.9.2008.
Vydáno: 14.7.2008
Moderní vzhled v masivním podání
acia Sandero vyniká jako moderní hatchback s přitažlivým vzhledem, který vyjadřuje jak dynamičnost, tak i masivnost. Na přídi vozu se nacházejí výrazné světlomety, mřížka chladiče a nárazník, které jsou harmonicky propojeny s karosérii. Boční linie tvoří „vzhůru obrácenou vlnu“ a zdůrazňují dojem pevnosti, a to zejména zásluhou širokých bočních ochranných pásů. Stylizace zádi posiluje dojem prostorného a dobře zhotoveného vozidla s velkorysými rozměry.
Podobně kvalitně se snaží působit i vnitřek automobilu. Podoba nového přístrojového panelu byla promyšlena tak, aby byl stejnou měrou moderní i funkční a současně se zde v různých oblastech nabízí možnost kombinovat různé barvy a povrchové úpravy. Také design dveřních panelů přispívá k dojmu moderní kabiny, a to zásluhou elegantních klik dveří a ozdobných pásů v obložení. Dacia Sandero je k dispozici se třemi typy obložení přístrojové desky sladěnými s čalouněním. Mimořádná pozornost se věnovala vytvoření přehledného, praktického prostředí pro řidiče se snadno čitelnými přístroji a ovladači, které jsou pohotově při ruce.
Dacia Sandero je postavena na stejné platformě B0 jako Logan, používající přední odpružení typu MacPherson s trojúhelníkovými rameny. Určité verze mají také vpředu zkrutný stabilizátor, jenž zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti při zatáčení. Zadní odpružení modelu Dacia Sandero je rovněž odvozeno z platformy B0 a zahrnuje pevnou nápravu s programovanou pružností, vinuté pružiny a vertikálně upevněné tlumiče s prodlouženou délkou zdvihu.
Tak jako ostatní modely z výrobní řady Dacie i Sandero se vyznačuje velkou světlou výškou (155 mm), což znamená, že se snadno vypořádá s jakýmkoli typem silnice jak ve městě, tak i mimo město, a to je faktor, který dále přispívá k jeho všestrannosti. Nový automobil také těží z ochrany spodní části karoserie, což mu umožňuje snadné zvládnutí nerovného povrchu.
Široká paleta nabízených motorů
Dacia Sandero je k dispozici s výběrem ze dvou zážehových motorů (1,4 l 75 k a 1,6 l 90 k) a dvou vznětových motorů (1,5 dCi 70 k a 1,5 dCi 85 k), které již prokázaly své kvality u mnoha jiných vozidel z rodiny Renault a které aktivně přispívají k úspěchu modelové řady Dacia.
Zážehové motory 1,4 l a 1,6 l jsou v souladu s hodnotami spočívajícími v ceně, masivnosti a snadnosti údržby, prosazovanými značkou Dacia. Oba motory jsou uznávané pro dostupnost velkého točivého momentu při nízkých otáčkách motoru, stejně tak jako v širokém rozsahu otáček. Motory 1,4 l a 1,6 l podávají výkon 55 kW (75 k) resp. 64 kW (90 k) při 5500 ot/min a točivý moment 112 N.m a 128 N.m při 3000 ot/min. Obě pohonné jednotky jsou spojeny s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Verze modelu Dacia Sandero s motory 1,4 l a 1,6 l mají v kombinovaném cyklu spotřebu 7,0 l/ 100 km resp. 7,2 l/ 100 km.
Vznětový motor 1,5 dCi bude u modelu Dacia Sandero k dispozici později. Bude se dodávat ve verzi s výkonem 70 k/51,5 kW a také v průbojnější verzi 85 k/62,5 kW, která byla představena v září 2007 u modelů Dacia Logan a Dacia Logan MCV. Nízké emise CO2 120 g/km u obou verzí 70 k a 85 k modelu 1,5 dCi Dacia Sandero zajistí atraktivní ekologickou charakteristiku.
Dostatek prostoru za málo peněz
Třebaže na trhu model Dacia Sandero vzhledem ke své ceně patří do oblasti malých automobilů, jeho velkorysé rozměry interiéru a exteriéru ho ve skutečnosti staví na úroveň vozidla z kategorie o jeden stupeň vyšší. Jeho bezkonkurenční poměr mezi prostorem a cenou je umožněn díky jeho délce (4,02 m), šířce (1,75 m) a rozvoru (2,59 m).
Na zadní sedačku se pohodlně usadí až tři dospělí cestující, kteří mohou těžit z 878 mm velkého prostoru pro hlavu, 145 mm velkého prostoru pro kolena a 1425 mm velkého prostoru pro lokty. Dětskou sedačku je možné připevnit na všechna tři sedadla. Kromě prostorných rozměrů zadní části vozu je přístup na zadní sedadla ještě více usnadněn díky tomu, že zadní dveře je možno otevřít až do úhlu 67 stupňů.
Model Dacia Sandero demonstruje svou kvalitu a přichází se zárukou v délce tří let nebo v rozsahu 100 000 ujetých kilometrů na většině evropských trhů, na nichž bude v prodeji. Standardní záruku je možno prodloužit na pět let díky balíčku služeb Garance Plus.
Globální ambice
Od poloviny roku 2008 se Dacia Sandero bude postupně prodávat v Evropě, Turecku a severní Africe. Tak jako ostatní modely značky Dacia i Sandero se zaměří na racionální a pragmatické zákazníky všech věkových kategorií. Zákazníci značky Dacia bývají často vlastníky jediného automobilu, při koupi automobilu se rozhodují mezi novým a ojetým vozidlem a cena hraje v rozhodování dominantní roli. Dacia Sandero tedy osloví zákazníky, kteří hledají hatchback který je prostorný a cenově dostupný, a to jak při nákupu, tak při provozu.
Text: TZ Renault/Dacia, Redakce
Foto: Dacia