Představujeme: Dodge Journey míří na český trh

Na český trh příští týden vyjede nový vůz od americké automobilky Dodge. Model Journey je rozměrné MPV, které uveze až sedm pasažérů. Nabídne odpovídající výbavu a výběr ze tří poměrně silných motorů. To vše za velmi lákavou cenu, kterou může vyrazit trumfy z ruky nejednomu evropskému konkurentovi.

Vydáno: 27.6.2008

Dodge Journey pokračuje ve stylu automobilky. Tím je například mohutná čelní maska chladiče ve tvaru kříže s logem značky. Profilu dominují zvýrazněné oblouky nad koly. Výrazná je také celková hranatost karoserie.

Variabilita a pohodlí
V interiéru se Američané evidentně poučili od evropských kolegů, co se týče variability prostoru. Nejen, že jsou všude rozesety nejrůznější úložné schránky (dokonce i v sedadlech a pod nimi), flexibilní interiér dovoluje i různé přestavování uspořádání sedadel.

Ve variantě 5+2 se poslední řada dá sklopit do zcela vodorovné plochy pomocí jednoho zatáhnutí za šňůrku. Totéž platí i pro prostřední řadu. Z našich prvních dojmů vyniká hlavně skutečná prostornost interiéru. Problém by mohl být jen u bočního vedení, lavice v druhé řadě se nám zdála poněkud plochá.

Pohodlí podtrhují nejrůznější detaily. Druhé dveře se otevírají široce, skoro do úhlu 90 stupňů. Na palubě nechybí chladící box na dvě plechovky s nápoji, nebo příplatkový DVD přehrávač vyklápěný ze stropu.

Palubní deska má poněkud staromódně tvarovanou kapličku s budíky připomínající spíše devadesátá léta. Pokud nezvolíte multifunkční volant potažený kůží, základní provedení vás také příliš nenadchne. Součástí doplňkové výbavy by měla být i navigace integrovaná s rádiem. Její funkčnost jsme ale zatím nemohli vyzkoušet. 

Tři motory na výběr

Dodge Journey se na českém trhu objeví s jedním vznětovým motorem a dvěma zážehovými. První turbodiesel 2.0 CRD s rozvoden DHOC pochází od koncernu Volkswagen. Měl by poskytovat nejvyšší výkon 140 koní a točivý moment 310 Nm. Bude určen hlavně pro šetřivé jedince, udávaná spotřeba činí v kombinovaném cyklu 6,5 litrů na 100 km.

Zastánci benzínu mohou volit agregát o objemu 2,4 litru pocházející z dílny japonské Mitsubishi. Dosahuje výkonu 170 koní a točivého momentu rovných 200 Nm. Spotřeba se odvíjí podle zvolené převodovky. V manuální 8,8 litru na 100 km, v automatu o 8 deci více.

Pro milovníky Amerik si Dodge Journey šetří pod kapotou šestiválec z domácího koncernu, konkrétně od Chrysleru. Motor 2.7 DOHC V6 má výkon 185 koní a točivý moment 256 Nm. Spotřeba v kombinovaném cyklu je vysoká, celých 13,3 litrů na sto. Naštěstí se dá srazit palivem E85, které si ale stále ještě hledá cestu k evropským řidičů.

S modelem Journey se u Dodge také poprvé objevuje automatická dvojspojková převodovka Getrag. Je podobná té, kterou už využívá například koncern Volkswagen, avšak pochází z domácí dílny. Díky ní by mělo být řazení plynulejší a tím i jemnější. Zároveň ušetří benzín i produkci CO2.

Cenový trhák?

Dodge Journey bude hrát proti konkurenci hlavně cenou. A je třeba podotknout, že velmi ostře. Základní model ve výbavě SE a s benzínovým motorem 2.4 vyjde na 597 250 Kč i s DPH. Obsahuje řadu airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, stabilizační systémy, elektrická okna či manuální klimatizaci.

Navíc si při nákupu můžete vybrat z několika balíčků nazvaných podle využitelnosti vozidla. Například v paketu Save and Sound za 6 750 Kč najdete rádio s MP3, dotykovým LCD a 20 GB HDD spolu s parkovací kamerou. Naopak paket Family skrývá dětské sedačky, nastavitelné bederní opěrky a látkové čalounění Premium (za 8 750 Kč).

Text: Jan Markovič
Foto: Dodge

Galerie