Prodeje Lamborghini loni rostly navzdory krizi. O procento

Přestože světový hospodářský útlum je v automobilovém odvětví dosti citelný a management prodeje lidových značek možná trápí bezesné noci, v odvětví exkluzivních aut se toho příliš nemění. Důkazem budiž třeba výrobce italských supersportů Lamborghini, jehož prodeje loni překonaly rok předchozí.

Vydáno: 17.1.2009

Abychom byli konkrétnější, uveďme čísla: celosvětové prodeje exkluzivních aut se značkou Lamborghini se zvýšily přesně o 1 %. V roce 2007 prodeje automobilky činily 2406 vozů, v následujícím roce 2008 se počet prodaných vozů Lamborghini zvýšil o 24 kousků na 2430.

 

Největší nárůsty prodeje zaznamenalo Lamborgini v zemích Blízkého východu a Asie, když se v arabských státech prodalo 166 aut (loni to bylo jen 100), což představuje, jak je z čísel na první pohled patrné, nárůst celých 66 %. Prodeje rostly také v Číně, kde italský výrobce prodal 72 vozů (o 28 % více než před rokem).

 

V domácí Itálii se prodalo 230 vozů, což je o 10 % víc, než v roce předchozím. Prodeje vzrostly i ve Francii, konkrétně o 27 %. Totéž se ale nedá říct o celé západní Evropě – v Německu a Velké Británii se prodeje nijak významněji nehýbaly.

V dalším období by automobilce Lamborghini mohl s udržením slušných prodejů pomoci nový čtyřdveřový model Estoque.

Text: Redakce
Foto: Lamborghini

Galerie