Renault Mégane Grandtour: třetí do party

Uvnitř video: Francouzská automobilka už světu ukázala hatchback, kupé a teď přichází třetí karosářská verze, tedy kombi s označení Grandtour. Kromě toho, že je oproti předchozí generaci po všech stránkách větší, dostane současné kombi pod kapotu také úplně nový přeplňovaný motor.

Vydáno: 7.3.2009

Renault Mégane Grandtour má na délku 4558 mm, šířka povyrostla na 1808 mm a rozvor na 2072 mm. Základ zůstal oproti hatchbacku nezměněn. Přední náprava využívá klasické zavěšení kol McPherson, ta zadní dostala vlečená ramena. U kombi důležitá údaj o objemu zavazadlového prostoru má hodnotu 524 litrů v základním uspořádání a lze jí zvětšit až na 1595 litrů.

Novinkou v nabídce motorů, o které byla řeč, je přeplňovaná jedna-čtyřka TCe. Maximální výkon této jednotky je 96 kW (130 koní). Více podrobností zatím  automobilka nezveřejnila, pouze slíbila, že maximální hodnota točivého momentu bude srovnatelná s atmosferickými dvoulitrovými motory, zatímco spotřeba bude nižší, než u nepřeplňovaných motorů s objemem 1.6 litru.

Výčet nabídky motorů pokračuje dvojicí s objemem 1,6 litru a výkonem 100 nebo 110 koní. Vrcholem je opět přeplňovaný agregát, tentokrát ovšem s označením 1.8 TCe, maximálním výkonem 180 koní. Pro tuto jednotku je určena bezstupňová převodovka CVT.

Nabídka vznětových motorů je velmi široká. Ten nejmenší mají objem 1,5 l a nastavení maximální výkonu na 85, 90, 105 a 110 koní. Agregáty 1.5 dCi 90 a 110 jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Další velikostí je 1.9 dCi 130 a vrcholem dvoulitrové motory se 150 nebo 160 koňmi pod kapotou. Ty ale přijdou na trh až později.

Ve výbavě Renaultu Mégane Grandoutr najdeme kromě klasických prvků také například integrovanou navigaci TomTom Carminat s 5,8“ velkou obrazovkou, klimatizaci se třemi úrovněmi nastavení, bi-xenonové světlomety apod. Z hlediska bezpečnostní výbavy si vede nový Mégane také velmi dobře. Nechybí signalizace nezapnutých pásů pro všechny cestující, ABS, ESC, monitorování tlaku v pneumatikách, nebo například systém ochrany cestujících pocházející z Laguny (SPR3). Vše směřuje k získání nejlepšího ohodnocení společnosti Euro NCAP, což se už povedlo v případě hatchbacku.    

Text: Redakce
Foto: Renault

Galerie