Renault Twingo RS: velká fotogalerie a fakta

Jedenáctého září bude zahájen prodej ostré verze nejmenšího Renaultu. Provedení Sport doplní nejsilnější modely Clio a Mégane. Podle technických údajů a fotografií se zdá, že zákazník, který obětuje 15 600 Euro se má na co těšit.

Vydáno: 27.8.2008

Sportovní charakter tohoto rozzuřeného prcka lze poznat už na první pohled. Design byl přepracován a výsledek není vůbec špatný. Twingo dostalo rozšířené blatníky, nástavce prahů, střešní spoiler a nové, podstatně výraznější nárazníky. To vše, spolu s 16“ nebo 17“ palcovými koly vytváří celek, za kterým se otočí kde kdo.

Pohon má na starost čtyřválcový atmosferický motor o objem 1,6 litru. S vozem tak hýbe síla 133 koní. Vrchol točivého momentu má hodnotu 160 Nm při 4400 ot/min. Přes pětistupňovou manuální převodovku proudí newtonmetry na přední nápravu.

A nebyl by to správný “sporťák“, kdyby podvozek zůstal neupraven. Renault nabízí dvě provedení podvozku. Civilnější verze nese označení Sport a je osazena na 16“ kolech. Ostřejší Cup je ještě o 4 mm nižší a má o jeden palec větší lité disky. Pro lepší stabilitu vozu byl rozšířen rozchod kol, v předu o 60 mm, v zadu o 59 mm. Krotit tohoto divocha budou kotoučové brzdy o průměru 280 mm a 240 mm v případě zadní nápravy.

Úpravy pronikly samozřejmě také do interiéru. Ve standardní výbavě bude mít vůz tmavě čalouněná sportovní sedadla, oranžové pásy nebo sportovní kožený volant. Připlatit si můžete za hliníkové pedály, koženou hlavici řadící páky a mnoho dalších doplňků. Obecně Renault nabízí u tohoto modelu velké možnosti individualizace. Zákazník má na výběr čtyři metalické barevy a klasickou červenou. Komu by to nestačilo může si vůz nechat polepit jednou ze tří sad nálepek ve sportovním stylu.

Jako bonus chystá Renault kurz sportovní jízdy. Ten získají noví majitelé za symbolické jedno Euro. Teoretické hodiny a praktické zkoušky povede Romain Grossjean, testovací jezdec týmu ING Renault F1.

Text: Redakce
Foto: Renault

Galerie