Renaultsport Twingo R1 a R2: pro začínající závodníky

Renaultsport se chystá uvést na trh dvojici automobilů určených pro rally. Začínající jezdci a týmy nedisponující velkým rozpočtem si budou moci zakoupit upravený model Twingo. Slabší verze R1 v podstatě představuje odstrojený model RS. Silnější „er“ dvojka je logicky rychlejší a najdeme na ni mnohem více úprav.


Vydáno: 10.12.2009

Ale začněme tím slabším. Twingo R1 je vybaveno bezpečnostní klecí, má odstrojený interiér a dvojici závodních sedadel. Pod kapotou ovšem zůstal nám dobře známý atmosférický motor o objemu 1,6 l a o maximálním výkonu 133 koní. Nezměněna zůstala také převodovka, která stále ve své sériové podobě přenáší výkon motoru na přední nápravu.

To Twingo R2 je takzvaně “jiná káva“. Především motor byl upraven a jeho výkon povyrostl na konečných 160 koní (7000 ot/min), největší příděl 180 Nm je k dostání při 5500 ot/min. Omezovač zasáhne až při 7500 ot/min.

Motorem to ovšem pouze začíná. Převodovka byla vyměněna za pětistupňovou sekvenční, přibyl samosvorný diferenciál a podvozek je vybaven stavitelnými tlumiči. Vpředu se o patřičné zpomalení starají kotouče s vnitřním chlazením o průměru 280 mm, ty vzadu mají průměr 240 mm. Nechybí samozřejmě ani bezpečnostní klec a další doplňky, které jsou nutné pro homologaci FIA.

Kolik bude stát slabší provedení, to bude teprve upřesněno. Už teď ovšem víme, že Twingo R2 bude možné zakoupit v dubnu nadcházejícího roku za 27,990€.

 

Text: Redakce
Foto: Renault

Galerie