Dlouhý název označuje prototyp elektricky poháněného vozu, na jehož vývoji španělská automobilka v současnosti pracuje. Technologie Twin Drive bude důmyslně kombinovat elektrický pohon a sadu akumulátorů Li-Ion pro jízdu v městském provozu se spalovacím motorem, která zajišťuje optimální úroveň spotřeby paliva při jízdě mimo město.
Vydáno: 20.1.2009
„Poté, co jsme v uplynulém půlstoletí rozhodujícím způsobem přispěli k mobilitě celých generací, chceme být dnes hlavními tvůrci začínajícího procesu vývoje a průmyslové výroby vozů, které kombinují elektrický pohon se spalovacím motorem,“ uvedl při představení Leónu Twin Drive Ecomotive Francisco García Sanz, předseda představenstva automobilky SEAT.
„Samotné technologie nejsou zárukou úspěchu. Připravenost na důsledky pro výrobce a distributory elektrické energie, jakož i jasná podpora od vlád jsou pro zajištění mobility a autonomie uživatelů rozhodující,“ dodal García Sanz.
Budoucnost v plánu
Plány Seatu sahají až do roku 2014 a zahrnují výzkum a vývoj v oblasti hybridního poháněcího ústrojí s možností externího dobíjení (plug-in) s postupným ústupem od používání spalovacích motorů. Díky tomu bude Seat schopen uvádět na trh nové modely s velmi nízkou spotřebou a ekologicky příznivou úrovní emisí CO2.
Jako první krok na této cestě Seat představil prototyp s elektrickým pohonem, který vychází z typu León, v němž byl tradiční spalovací motor nahrazen elektromotorem. Upraveny byly další konstrukční celky, jako je převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy. Elektromotor je napájen ze sady akumulátorů Li-Ion umístěné v zadní části vozu a poskytuje trvalý výkon 35 kW. Největší rychlost je dobrovolně omezena na 100 km/h.
Důležitý test
Prototyp umožní konstruktérům španělské značky testovat a zkoumat specifické aspekty elektrického pohonu a především hledat způsob, jak zlepšit jeden z největších nedostatků, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který u současného prototypu dosahuje 50 km.
Projekt Twin Drive Ecomotive je prvním krokem směrem ke stoprocentnímu elektromobilu a zahrnuje vývoj hybridního vozidla, které bude kombinovat osvědčenou hospodárnost současných modelů SEAT Ecomotive s výhodami elektrického pohonu.
Výsledkem bude radikální snížení emisí CO2 při zachování pozoruhodných jízdních výkonů a dojezdu. SEAT nabízí svým zákazníkům již dnes v rámci řady Ecomotive modely Ibiza Ecomotive s emisemi CO2 ve výši 98 g/km, León Ecomotive (119 g/km) a Alhambra Ecomotive (159 g/km). Dva z těchto modelů, Ibiza a Alhambra, se mohou pochlubit nejnižší úrovní emisí ve svém segmentu.
Zdroj: TZ Seat
Foto: Seat