Škoda Fabia Greenline dostane nový tříválec 1.2 TDI. Moderní nafťák nahradí traktorovitý tříválec 1.4 TDI, který se dosud v Greenlinu dodával. Přitom znatelně sníží spotřebu (na 3,4 l/100 km) i emise. Jako jediné takto úsporné auto bude navíc k dispozici i v karoserii kombi.
Vydáno: 1.4.2010
Škoda Fabia Combi Greenline bude jediným kombi na trhu, které bude mít emise CO2 nižší než 100 g/km. To nás nemusí až tolik zajímat, ale vězme, že pro zákazníky ze států, které dávají za nízké emise různá zvýhodnění,je to dobrá zpráva.
Nový motor a minimální spotřeba
Fabia Greenline přichází ve své ve faceliftované podobě a s novým motorem 1.2 TDI. Naftový tříválec s výkonem 55 kW nahradí starý tříválec 1.4 TDI 59 kW, se kterým jsme Greenline otestovali, a moc se nám nelíbil. Nový motor byl dosud k dostání jen ve Volkswagenu Polo BlueMotion.
Nová Fabia Greenline bude mít velmi nízké emise: ze 109 g/km klesnou na 89 g/km. To současně znamená snížení kombinované spotřeby z 4,1 na 3,4 l/100 km, což je, přestože se jedná jen o tabulkové hodnoty, které se zřídkakdy dodrží v praxi, skok docela znatelný.
Za snížení obou hodnot vděčí Fabia Greenline nejen novému motoru, ale i systému start/stop a několika dalším úpravám.
Text: Redakce
Foto: Redakce, Škoda