Škoda Kodiaq představena. Odstartuje SUV novou éru české značky?

V prostoru bývalé berlínské elektrárny Kraftwerk představila Škoda světu nový model Kodiaq. Středně velké SUV bude v nabídce nad modelem Yeti, pozice vlajkové lodi ale zůstane Superbu. Podívejme se na novinku blíž.

Na Kodiaqa škodovka hodně spoléhá, měl by odstartovat novou éru automobilky, která se zaměří, vedle stávajících modelových řad, také na modely SUV. Vedle Kodiaqa bude mít v nabídce druhou generaci Yetiho (ta by měla přijít na trh příští rok) a pravděpodobně se objeví i malé SUV vycházející z Fabie.

Škoda v současnosti vyrábí sedm řad aut: Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Yeti, Suberb a nově Kodiaq.

Příbuzný Tiguanu, rival Santa Fe

Kodiaq stojí s délkou 4,7 metru a šířkou 1,88 metru proti tradičnímu korejskému rivalovi Hyundai, který má v nabídce podobně velký model Santa Fe, o 10 centimetrů kratší je pak Honda CR-V. Na podvozkové platformě MQB-B stojí řada koncernových aut, nejblíže Volkswagen Tiguan. Ten je stejně široký, Kodiaq má ale o 11 centimetrů delší rozvor. 

Volitelný pohon všech kol zajistí Haldex páté generace, paletu motorů tvoří klasické volkswagenovské motory TDI a TSI od 1,4 do 2,0 litru s výkonem od 92 kW (125 koní) do 140 kW (190 koní).

Místo jako v Superbu

Škoda chce tradičně bojovat o zákazníky prostorností. Kodiaq nabízí zavazadlový prostor o objemu 720 litrů, které po sklopení zadních sedadel narostou až na 2065 litrů, což je nejvíce v dané třídě. Jako první model mladoboleslavské automobilky nabídne třetí řadu sedadel, s nimiž auto sveze sedm lidí.

Interiér nejvíc připomíná Superb — tedy pokud jde o materiály a prostornost, design je naopak nový, vycházející ze studie Vision S. Místa je tu podélně opravdu dost, jen třetí řada sedadel je klasicky nouzová a dospělý člověk se na sedačky v kufru vejde jen na krátkou jízdu.

Téměř globální model

Škoda Kodiaq se bude vyrábět v Kvasinách, stejně jako menší SUV Yeti. Základní cena by měla být přibližně na úrovni Superbu Combi, tedy někde kolem 650 tisíc korun, pokud ale budete chtít silnější motory nebo pohon všech kol, určitě nebude problém dostat se přes milion.

Jestli se dočká velkých prodejních čísel se teprve uvidí. Škoda na to ale sází a kromě Evropy posílá Kodiaqa i na perspektivní trhy v Rusku a Číně. Tam by se měl Kodiaq dostat dokonce i v karosářské verzi kupé.

Text: Redakce
Foto: Škoda Auto, redakce

Galerie