Už za pár měsíců se na našich silnicích setkáme s novou generací Porsche Cayenne. SUV, které přineslo automobilce ze Zuffenhausenu spoustu prostředků přijede v několika variantách včetně dieselového pohonu a hybridního soustrojí. Bude také lehčí a úspornější než aktuální model.
Vydáno: 12.1.2010
Pod kapotou nové generace Porsche Cayenne budou k dispozici nejprve tři motorizace. Základní verzi zastává 3,6litrový V6 o výkonu 300 koní. Kdy by potřeboval více síly, ten vyzkouší 4,8 litrový V8 s výkonem 400 koní. Jestli vám ale nestačí atmosférický motor, pak je tu dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 s výkonem rovných 500 koní.
Do prodeje by měla směřovat i naftová verze s turbodieselovým šestiválcem o výkonu 240 koní. Pro ekologicky smýšlející milionáře je připraveno hybridní soustrojí s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0litru a výkonu 330 koní, který se pojí s elektromotorem (47 koní výkonu).
Tím ale ekologie nekončí. Právě šetřivý zákazníkům by se měl líbit i systém start-stop a standardní 8stupňová automatická převodovka. Nové Porsche Cayenne bude menší a o 10 procent lehčí než aktuální generace. Dočkáme se tak o 23 procent nižší spotřeby paliva. Do prodeje jde už letos v květnu.
Text: Redakce
Foto: Autocar