Tahle tři elektrická SUV definitivně vyřadí Teslu ze hry

Automobilka Elona Muska měla posledních deset let luxus, že na trhu s prémiovými elektromobily byla sama. Tohle období hájení ale definitivně skončilo.

Tesla X je prvním SUV s elektrickým pohonem. Ve své nejrychlejší verzi P100D slibuje dojezd 540 kilometrů a zrychlení z nuly na stovku za 3,1 sekundy. Tato maximální verze ale stojí v Evropě skoro 4 miliony korun, nejlevnější Tesla Model X 75D vyjde přibližně na 2,4 milionu korun.

Pojďme se podívat na konkurenci. Tady jsou tři auta, která se pokusí svrhnout z trůnu elektrických SUV Tesla Model X. A nejspíš se jim to podaří.

Jaguar I-Pace

První z vyzyvatelů se už prodává. Jaguar zdůrazňuje, že svůj první elektrický model I-Pace stavěl od základu jako elektromobil. Elektromotory tu jsou dva, pro každou nápravu jeden, a poskytují výkon 294 kilowattů (400 koní) a 696 newtonmetrů točivého momentu. Zrychlení na stovku zvládne za 4,8 sekundy.

Baterie mají kapacitu 90 kWh a deklarovaný dojezd 480 kilometrů na jedno nabití (měření WLTP). Rychlonabíječkou se dobijí na 80 % za 45 minut, na domácí stanici budete nabíjet deset hodin.

To jsou parametry srovnatelné s prostřední Teslou X 100D. Jaguar se přitom ale nabízí za zajímavější cenu: 2.039.092 Kč.

Ikonicky známé je video, kde se utkal Jaguar I-Pace s Teslou Model X 75D:

Audi e-Tron

SUV se čtyřmi kruhy se téměř ve finální podobě ukázalo letos v březnu v Ženevě, oficiální představení očekáváme v srpnu a výroba má v bruselské továrně začít ještě letos.

Zatím neznáme jeho parametry, ale předpokládáme, že budou hodně podobné konceptu Audi e-tron quattro z roku 2015, čili výkon 320 kW, který lze krátkodobě zvýšit na 370 kW (435 resp. 503 koní), maximální krouťák přes 800 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,6 sekund.

Co ale už víme přesně je cena, která startuje na částce 80 tisíc eur, tedy 2 miliony korun.

BMW iX3

Zatím poslední představenou novinkou v segmentu elektrických SUV je BMW iX3, představené před několika dny v Pekingu. Tohle auto je vlastně přestavěné BMW X3 na elektrickou platformu, takže vypadá skoro stejně. Má ale jinou masku, BMW se překvapivě nedrží svých tradiční ledvinek a místo nich nová maska připomíná slunečních brýle. Nebo masky značky Kia.

Výkon BMW iX3 bude 200 kW (272 koní), v bateriích se uloží 70 kWh elektřiny a dojezd by měl překročit 400 kilometrů na jedno nabití. K tomu navíc BMW slibuje možnost superrychlého nabíjení výkonem 150 kW, které akumulátor nabije za půl hodiny.

Cenu zatím neznáme, ale očkáváme, že se vejde pod 2 miliony korun. Na trh se dostane někdy kolem roku 2020.