Jestli jste až dosud považovali Toyotu Aygo jen za jednoduchou nákupní tašku, japonská automobilka se vám rozhodla vytřít zrak. Okruhový speciál Crazy je totiž opravdu ostrým vozem se vším všudy. Už od pohledu je totiž nekompromisní závodník. Ale i jeho parametry jsou zajímavé.
Vydáno: 15.6.2008
Hezky ale od začáktu. Pojďme si Aygo Crazy prohlédnout pěkně zvenčí. Nejmenší z Toyot dostala nový body kit, který zahrnuje rozšířené blatníky pro širší kola a jejich rozchod. Nový přední nárazník otvorem chladí brzdy. Za zadními koly jsou zase otvory k chladičům. O přítlak se stará křídlo.
Také interiér je jasně závodní. Sportovní sedačky doplňují malý volant přesně na závodní dráhu, který výbroně padne do ruky. Na snímcích je patrné, že byly použity i výstuhy, takže pokud se speciál převrátí, jezdec zůstane relativně v klidu.
Toyota Aygo Crazy dostala k závodění nový motor. Jde o čtyřválcový 1.8 VVT-i známý z modelu Celica. Pokud byste ho ale hledali pod přední kapotou, byla by to chyba. Putoval totiž rovnou za sedačky.
Motor poskytuje výkon 205 koní a točivý moment 240 Nm. Údaje o maximální rychlosti nebo zrychlení automobilka zatím neuvádí. Jisté ale je, že s vozem vážícím pouhých 1050 kg dokáže podobný motor slušně zamávat.
Text: Redakce
Foto: Toyota