Toyota chce ekologičtější prodejny

Na to, že Toyota vyrábí ekologické automobily jsme si už zvykli. V současnosti má společnost TME (Toyota Motor Europe) v plánu svojí ekologickou image ještě zdůraznit. Stanovila si totiž za cíl, že všechny své prodejny zrenovuje a to tak, aby se maximálně snížila zátěž životního prostředí.

Vydáno: 14.7.2008

Své plány na tuto akci představila TME včera s tím, že se dotknou více než 3000 prodejců. Cíl je jednoznačně dán. Pomocí nových návrhů a konstrukčních řešení se bude snižovat spotřeba energie a vody. Až o 12% se má snížit produkce emisí CO2. Kromě příznivého vlivu na životní prostředí přinese tato investice Toyotě nemalé úspory nákladů.

Už byly vybrány první dvě prodejny, které budou sloužit jako vzorový příklad. Jedna ze švédských prodejen bude kompletně zrekonstruována, přičemž největší změna se odehraje na střeše.

Takzvaná travní střecha poslouží zejména v létě jako přirozený chladící systém. Druhý vzor najdeme ve Francii. Nová prodejna ve městě La Rochelle má nad parkovacími místy instalovány solární panely. Toto řešení znamená roční přísun 200 tisíc kW energie.

Do roku 2015 by měly mít všichni prodejci Toyoty v Evropě certifikát ISO 14 000. Ten dokazuje, že provoz prodejen je šetrný k životnímu prostředí.

Text: Redakce
Foto: Toyota

Galerie