Tým Ferrari je definitivně zpět v bojích o titul Poháru konstruktéru. V dnešní Velké ceně Německa, která se letos jela na Hockenheimringu, získal double. První místo v závodu obsadil Fernando Alonso, v závěsu dojel Felipe Massa a body za třetí místo si odnesl domácí jezdec Sebastian Vettel s vozem značky Red Bull.
Vydáno: 25.7.2010
Namísto rozzářených tváří a radostných oslav na stupních vítězů jsme ovšem po skončení Velké ceny Německa viděli v tvářích jezdců spíše zklamání, u Felipeho Massy dokonce rozzlobení.
Vítězem Massa nebo Alonso?
Felipe Massa s Ferrari se totiž stal smutným hrdinou jedenáctého závodu letošního šampionátu. Brazilec startující až ze druhé řady se hned v úvodu dokázal brilantně prosmyknout kolem svého týmového kolegy Alonsa, ale také Vettla startujícího z pole position a zaujal pozici lídra závodu. S Alonsem za zády. Na prvním místě Massa kroužil až do 49. kola (z celkových 67), kdy se mu ozvalo týmové radio. Vedení Ferrari mu v něm jednoduše zdělilo „Alonso je rychlejší než ty. Potvrď, že jsi to pochopil.“ Reakce Massy nenechala dlouho čekat, hned v následující zatáčce okatě pustil svého týmového kolegu před sebe. Massa nakonec druhé místo do konce závodu, před rychle se přibližujícím Vettlem s Red Bullem, udržel.
Tým Ferrari tak ve své podstatě použil zakázanou týmovou režii. I když Massovi pokyn vydal nepřímo a jezdec tak může tvrdit, že uvolnění místa pro Alonsa bylo jeho vlastní rozhodnutí, význam sdělení je jasně čitelný.
Důvod, pro který Ferrari poslalo Alonsa do vedení na místo Massy jsou body pro španělského jezdce. Dvounásobný mistr světa Formule 1 Alonso byl s 98 body před koncem závodu na pátém místě průběžné kvalifikace a pětadvacet bodů za vítězství ho posunulo opět do bojů o titul. Alonsa sice zůstal na páté pozici, ale se 123 body ztrácí pouze 13 bodů na dvojici stáje Red Bull Webber – Vettel, která se dělí o čtvrté, respektive třetí místo se 136 body.
Red Bull bez hádek, ale neslavně
„Dvojka“ týmu Red Bull Webber dojela v dnešním závodě na šestém místě po drobných problémech s olejem ve svém autě, které nutily jezdce brzdit do zatáček o mnoho dříve než zbytek startovního pole.
Ani neoficiálně první jezdec stáje Red Bull, velký aspirant na vítěze letošního šampionátu, domácí jezdec na trati v Hockenheimringu, Sebastian Vettel nebyl se svým třetím místem spokojený. V sobotní kvalifikaci totiž vybojoval první místo na startovním roštu a na „svém“ okruhu si dělal velký zálusk na vítězství.
McLareny vytěžily co šlo
Ve svorníku na čtvrté a páté pozici dnes dojely oba vozy McLaren. Čtvrtá pozice patřila téměř po celý závod Lewisi Hamiltonovi, současnému lídrovi šampionátu se 157 body, za kterým kroužil Jenson Button, který na svého kolegu po VC Německa ztrácí čtrnáct bodů.
McLaren si díky výsledku obou svých jezdců podržel se třemi sty body status jedničky v Poháru konstruktérů Formule 1. Následován je rakouským týmem Red Bull, který ztrácí 28 bodů a i přes dnešní vítězné tažení obou vozů Ferrari italský tým zůstal na třetím místě s 208 body. Ferrari se ovšem zvedlo z téměř sto bodového manka na Red Bull. Zatímco tým RDB-Renault si dnes připsal 23 bodů a McLaren-Mercedes jenom 22, získalo Ferrari hned 43 bodů.
Ferrari se tak po většině předchozích velkých cen konečně zvedlo ze dna a ukázalo, že ještě chce a má na to bojovat o titul. A to ať už ten jezdecký nebo v Poháru konstruktérů. Dnešní forma italského týmu potvrdila slova jezdce stáje Fernanda Alonsa, který se v týdnu před závodem nechal slyšet, že poslední špatné výsleky Ferrari byly k vidění při Velké ceně Velké Británie v Silverstone.
Bývalý Brawn GP opět na chvostu bodovaných pozic
Na domácí trati se nedařilo ani navrátilci Michaelu Schumacherovi, který jezdí za tým Mercedes GP. Sedminásobný vítěz šampionátu Formule 1 se kvalifikoval až na jedenáctém místě, ze kterého se posunul pouze o dvě pozici výš. Před ním dojel další Němec na trati, Schumacherův týmový kolega Nico Rosberg.
Zůstane Petrov u Renaultu i příští rok?
Hockenheimring se výrazně nepodařil také týmu Renault. Robert Kubica dokončil na sedmé pozici a Vitaly Petrov až na příčce desáté. Francouzský tým je s výkony ruského jezdce výrazně nespokojen a inženýři mu dávaly své názory najevo i přímo při dnešním závodě, když se z týmové vysílačky ozvalo velmi důrazné varování, že Petrov musí řadit na sedmý rychlostní stupeň o mnoho dříve, jinak bude muset snížit otáčky svého vozu. Petrov bude mít příští týden při Velké ceně Maďarska možnost svoji reputaci napravit, pokud se tak nestane, pravděpodobně ho v příštím roce na startu závodů Formule 1 neuvidíme. Na rozdíl od Roberta Kubici, který tento týden podepsal kontrakt Renaultu až do roku 2012.
Příští velká cena Formule 1, která zamíří na maďarský Hungaroring, se odehraje už příští neděli 1. srpna.
Velká cena Německa v číslech
Poz | No | Jezdec | Stáj | Kola | Čas/Odstup | Start | Bd |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 67 | Winner | 2 | 25 |
2 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 67 | +4.1 secs | 3 | 18 |
3 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 67 | +5.1 secs | 1 | 15 |
4 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 67 | +26.8 secs | 6 | 12 |
5 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 67 | +29.4 secs | 5 | 10 |
6 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 67 | +43.6 secs | 4 | 8 |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 66 | +1 Lap | 7 | 6 |
8 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 66 | +1 Lap | 9 | 4 |
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 66 | +1 Lap | 11 | 2 |
10 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 66 | +1 Lap | 13 | 1 |
11 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 Lap | 12 | |
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 66 | +1 Lap | 8 | |
13 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 66 | +1 Lap | 10 | |
14 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 Lap | 14 | |
15 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 66 | +1 Lap | 15 | |
16 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 65 | +2 Laps | 21 | |
17 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 65 | +2 Laps | 19 | |
18 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 64 | +3 Laps | 23 | |
19 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 63 | +4 Laps | 20 | |
Ret | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 56 | Accident damage | 18 | |
Ret | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 50 | Suspension | 24 | |
Ret | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 19 | Mechanical | 22 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 3 | Gearbox | 17 | |
Ret | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1 | Accident damage | 16 |
Průběžné pořadí šampionátu
Poz | Jezdec | Národnost | Stáj | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 157 |
2 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 143 |
3 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 136 |
4 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 136 |
5 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 123 |
6 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 94 |
7 | Robert Kubica | Polish | Renault | 89 |
8 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 85 |
9 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 38 |
10 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 35 |
11 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 29 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 15 |
13 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 12 |
14 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 7 |
15 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 7 |
16 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 3 |
17 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 2 |
18 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
19 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
20 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
21 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
23 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
25 | Sakon Yamamoto | Japanese | HRT-Cosworth | 0 |
Průběžné pořadí týmů
01 | McLaren-Mercedes | 300 |
02 | RBR-Renault | 272 |
03 | Ferrari | 208 |
04 | Mercedes GP | 132 |
05 | Renault | 96 |
06 | Force India-Mercedes | 47 |
07 | Williams-Cosworth | 31 |
08 | BMW Sauber-Ferrari | 15 |
09 | STR-Ferrari | 10 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
Text: Pavel Cyprich
Zdroj: formula1.com