Zásadní zprávy často proběhnou kolem nás, aniž bychom si toho stihli všimnout. Tahle nám ale připadá důležitá dost: Volkswagen čeká zásadní proměna motorové palety pro většinu jeho aut. A můžeme se spolehnout, že se to bude týkat i české škodovky.
Volkswagen do budoucna počítá se sjenocením velikosti motorů. Rozloučíme se tak postupně s označením 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, v propadlišti dějin skončí i 1.6 TDI, podobně jako kdysi slavná 1.9 TDI.
V nové generaci pohonných jednoutek zůstanou jen tři objemy: litr, litr a půl a dvoulitr. Základní tříválec 1.0 TSI, který nahradí objem 1,2, už se představil pod kapotou VW Polo, postupně zamíří i do Golfu, Fabie a Octavie.
Většinu výše uvedených benzínových čtyřválců do 2 litrů nahradí jednotka 1.5 TSI, rovněž čtyřválcová, vycházející ze současné čtrnáctistovky. Dostane přímé vstřikování, nové turbo a vypínání dvou válců. Lišit se budou jen výkonové verze, kterých bude určitě několik.
Změny budou i u nafty, z jednotky 1.6 TDI se díky užšímu vrtání stane 1.5 TDI, takže čtyřválec zůstane. Dostane ho třeba Golf nebo Octavia. Třetí verzí je 2.0 TDI, kterou už dnes známe.