Volkswagen Up! se mění. Nebude mít motor vzadu

Minivůz, jehož koncept Up! Volkswagen představil na loňském frankfurtském autosalonu, dostal ránu, která snižuje jeho výjimečnost. Kvůli nákladům se pravděpodobně změní jeho koncepce. Z původního plánu na motor vzadu a náhonu na zadní nápravu by mělo sejít, motor by byl tedy umístěn klasicky vpředu.

Vydáno: 27.6.2008

Volkswagen Up! má mít čtyři místa k sezení. Je dlouhý 3450 mm, na šířku měří 1620 mm. Jeho největší zvláštností, kterou vzbudil zájem médií, byl právě motor, který měl být netradičně uložen vzadu a měl pohánět zadní kola.

Právě toto netradiční řešení ale pravděpodobně vezme za své. Volkswagenu by se to totiž zkrátka nevyplatilo. V současnosti žádný z vozů koncernu Volkswagen – s výjimkou sportovních vozů luxusních značek – není konstruován s pohonem zadních kol.

 

 

 

 

V praxi to znamená, že by nebylo možné sdílet ve větší míře některé díly, což se u většiny koncernových aut zcela běžně dělá. A vývoj unikátních komponent by celý projekt výrazně prodražil.

 

 

Proto se volkswagen pravděpodobně uchýlí k náhradnímu řešení – tedy klasickému uspořádání s motorem vpředu.

 

 

Zatím není jasné, kde by se nový minivůz od Volkswagenu vyráběl. Existuje i možnost, že by se jeho produkce ujal závod Škody Auto ve Vrchlabí. Koncem roku 2007 naznačil tento záměr nový předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

 

 

 

 

 

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

 

Galerie