Minivůz, jehož koncept Up! Volkswagen představil na loňském frankfurtském autosalonu, dostal ránu, která snižuje jeho výjimečnost. Kvůli nákladům se pravděpodobně změní jeho koncepce. Z původního plánu na motor vzadu a náhonu na zadní nápravu by mělo sejít, motor by byl tedy umístěn klasicky vpředu.
Vydáno: 27.6.2008
Volkswagen Up! má mít čtyři místa k sezení. Je dlouhý 3450 mm, na šířku měří 1620 mm. Jeho největší zvláštností, kterou vzbudil zájem médií, byl právě motor, který měl být netradičně uložen vzadu a měl pohánět zadní kola.
Právě toto netradiční řešení ale pravděpodobně vezme za své. Volkswagenu by se to totiž zkrátka nevyplatilo. V současnosti žádný z vozů koncernu Volkswagen – s výjimkou sportovních vozů luxusních značek – není konstruován s pohonem zadních kol.
V praxi to znamená, že by nebylo možné sdílet ve větší míře některé díly, což se u většiny koncernových aut zcela běžně dělá. A vývoj unikátních komponent by celý projekt výrazně prodražil.
Proto se volkswagen pravděpodobně uchýlí k náhradnímu řešení – tedy klasickému uspořádání s motorem vpředu.
Zatím není jasné, kde by se nový minivůz od Volkswagenu vyráběl. Existuje i možnost, že by se jeho produkce ujal závod Škody Auto ve Vrchlabí. Koncem roku 2007 naznačil tento záměr nový předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.
Text: Redakce
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen